Logisztikai és beszerzési tréningek
Az Electrolux második alkalommal látta vendégül beszállító partnereit, akik közvetlen közelről tekinthették meg az általuk gyártott termékek további életútját a nyíregyházi hűtőszekrénygyárban. A nyíregyházi gyárban 2012 júliusától megkezdődött a beszerzési szervezet kialakítása, így a résztvevők megismerkedhettek a gyár beszerzési stratégiájával is.

II. Beszállítói nap az Electroluxnál

Az Electrolux második alkalommal látta vendégül beszállító partnereit, akik közvetlen közelről tekinthették meg az általuk gyártott termékek további életútját a nyíregyházi hűtőszekrénygyárban. A nyíregyházi gyárban 2012 júliusától megkezdődött a beszerzési szervezet kialakítása, így a résztvevők megismerkedhettek a gyár beszerzési stratégiájával is.

Az Electrolux beszállítói

A vállalat beszállító partnereit minden esetben a központi beszerzési szervezet választja ki, de nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy lehetőség szerint helyi beszállítókkal dolgozzanak. 2011-ben 123 alapanyag és alkatrész beszállítóval voltak kapcsolatban Nyíregyházán, s közülük minden negyedik partner magyar cég volt. A hazai üzletfelek nagy része műanyag vagy fém alkatrészekkel látja el a gyárat, de van olyan magyar partner is, aki előszerelt villamos egységeket gyárt az Electrolux számára. A többi beszállító túlnyomórészt európai cégek közül kerül ki, de Kínából és Brazíliából is érkeznek alkatrészek a nyíregyházi hűtőszekrénygyárba.

A beszállítók rendkívül fontos szerepet játszanak az üzem életében és működésében. A nyíregyházi hűtőszekrénygyárba naponta átlagosan 50 kamionnyi alkatrész érkezik az alvállalkozóktól. A gyáregységben naponta több mint 50 tonna lemezt és 12 000 db üvegpolcot használnak fel a gyártás során.

A műanyag, fém és elektronikai alkatrészeket előállító vállalatoktól érkezett vendégek gyárlátogatáson vehettek részt.

“2011-ben azzal a céllal hívtuk életre a Beszállítói napot, hogy közvetlen információcserére biztosítsunk lehetőséget beszállító partnereinkkel, s elősegítsük a mindennapi kommunikációt. A folyamatos termékfejlesztések, a növekvő minőségi elvárások, valamint a beszállítások pontossága azt mutatja, hogy a partnereinkkel folytatott kommunikációnak egyre fontosabb szerepe van. A tavalyi rendezvényünkön részt vevő vendégeink visszajelzései alapján elmondhatjuk, hogy munkájukat nagymértékben megkönnyítette, hogy élőben láthatták, hová épül be az általuk készített alkatrész, és milyen minőségi elvárásoknak kell megfelelniük. ” – mondta el Karácsonyi Gyula, az Electrolux nyíregyházi hűtőszekrénygyárának igazgatója.

Etikai program 2010 óta

Szelektív hulladékgyűjtés is működik a gyárbanAz Electrolux 2010-ben új üzleti etikai programot indított, melynek meghatározó része az Etika az Electroluxnál című kiadvány. A kiadvány célja, hogy minden dolgozó részletes tájékoztatást kapjon az etikai magatartásukkal kapcsolatos vállalati elvárásokról, ráadásul, a benne szereplő esetek segíthetnek dönteni olyan helyzetekben, amikor szükség lehet az etikai ítélőképességre.

Az Etika az Electroluxnál című kiadvány első része segít meghatározni a helyes és a helytelen közötti különbséget, ami alapján a dolgozók könnyebben meghozhatják döntéseiket. A kiadvány olyan témakörökhöz kapcsolódó etikus magatartással is foglalkozik, mint a megvesztegetés, a korrupció, a versenykorlátozás vagy az érdekellentétek.

?Az ügyfelek vásárlási döntéseiket egyre inkább az alapján hozzák meg, hogy az adott vállalatot mennyire tartják tisztességesnek, illetve felelős vállalati polgárnak. Az Electrolux vállalati kultúrájának legerősebb része a bizalom, ez minden tevékenységünk alapja. A tisztességes eljárással a dolgozók hozzájárulnak egy olyan vállalat létrehozásához, ahol büszkén dolgozhatnak, valamint tisztelettel és méltósággal viseltethetnek úgy egymás, mint az ügyfelek, beszállítók és az üzleti partnerek iránt. ? ? nyilatkozta Keith McLoughlin elnök-vezérigazgató.

Adjon visszajelzést!