Logisztikai és beszerzési tréningek
Ma már nincs idő arra, hogy egy szervezet napokig várjon egy komplex elemzésre. A versenyelőny biztosításához azonnali, vagy legalábbis nagyon gyors döntések szükségesek, sokszor helyben, az adott megbeszélésen.

Big Data jelenség: hype vagy valóság?

A jelenlegi gazdasági környezet mellett az átalakulóban lévő fogyasztói magatartás, valamint az adatok változatossága, növekvő mennyisége és gyors áramlása is új helyzet elé állítja a vállalatokat világszerte. Minderre megoldást kínálhatnak az analitikai eszközök, azonban a túlélés illetve a növekedés érdekében a szervezeteknek már most el kell kezdeniük alkalmazkodni ehhez az új trendhez – világított rá a napokban megrendezett SAS Fórum Magyarország 2012 című szakmai konferencia.

Napjainkban a technológiai innovációknak – például a mobiltelefonoknak, hűségkártyáknak, intelligens mérőeszközöknek és a közösségi médiának – köszönhetően folyamatosan hatalmas mennyiségű strukturált és strukturálatlan adat jön létre, ugyanakkor még az adatrobbanás elején járunk. – mondta el Mark Torr, a SAS Global Technology Practice igazgatója az egyik legnagyobb hazai üzleti analitikai konferencián. Torr azt is kiemelte, hogy a világ alapjában véve változik meg, és ez a folyamat nagyon gyors. A holnap vásárlója mindent megváltoztat, hiszen olyan korban születik, ahol az internet mindenhol jelen van, a valós idő a normál idő, csaknem minden kommunikáció digitálisan és publikusan zajlik, és az azonnali személyre szabás elvárt, nem pedig választható. Az ilyen felfogás szerint élő fogyasztók mindennapjai – például kommunikáció, közlekedés és tranzakciók – során rengeteg, a jelenleginél is jóval több adat keletkezik majd.

Ezekből az adatokból azonban csak akkor jön létre érték, ha a szervezetek elemzik a rendelkezésükre álló hatalmas adatmennyiséget, és az így nyert információk birtokában kihasználják az ebből adódó lehetőségeket. Ugyanakkor ebben a környezetben nem egyszerű biztosítani, hogy a megfelelő információ, a megfelelő helyen, a megfelelő időben legyen. Akkor beszélünk Big Data jelenségről, amikor az adatok meghaladják egy szervezet hagyományos adatbázis-tárolási vagy feldolgozási képességét.

Új trendek az analitikában

Ma már nincs idő arra, hogy egy szervezet napokig várjon egy komplex elemzésre. A versenyelőny biztosításához azonnali, vagy legalábbis nagyon gyors döntések szükségesek, sokszor helyben, az adott megbeszélésen. A gyorsabb munka jobb minőséget is jelenthet, ugyanis ha az elemzés rövidebb időt vesz igénybe, a szakemberek több mindent kipróbálhatnak, és megbizonyosodhatnak arról, hogy helyes modellt állítottak fel, így megalapozottabbá válhatnak a döntések. Továbbá ?ha a rutin döntések gyorsabban meghozhatók, a felszabaduló időben a cégek olyan stratégiai kérdésekkel foglalkozhatnak, mint például a fejlesztések” – emelte ki Musza István, a SAS magyarországi cégvezetője a konferencián.

Adatból információt!

Az MLBKT 20. kongresszusán két szekció is foglalkozik majd az adatokkal az alábbi előadások hangzanak el november 15-én, csütörtökön:

  • A karbantartás tervezhetőségének bűvöletében?! Németh Anikó, TPM/Lean tanácsadó PAS55 referens, A.A. Stádium Diagnosztikai és Menedzsment Kft. – Dr. Kosztyán Zsolt Tibor, egyetemi docens, Pannon Egyetem, Gazdálkodástudományi Kar, Kvantitatív Módszerek Tanszék
  • Költséggazdálkodás összetett logisztikai rendszerben Dr. Bokor Zoltán, tanszékvezető, egyetemi docens, BME Közlekedésgazdasági Tanszék
  • Emberi oldal és számszerű eredmények – területi képviselő csapat logisztikájának döntés-támogatása, egy költségoptimalizáló projekt tapasztalatai Dr. Lelkes Zoltán, ügyvezető igazgató, Optasoft Kft. – Walter György, kereskedelmi igazgató, Wrigley Hungária Kft.
  • Egy kézben a lényeg! Döntéstámogatás weben és mobilkészüléken Melis Zoltán, ügyvezető igazgató, BCS Hungary Kft.
  • A helyazonosításhoz kapcsolódó korszerű azonosítási és mobil kommunikációs megoldások Fekete Balázs, vezető szakértő, GS1 Magyarország Nonprofit Zrt.
  • Folyamatkontroll a gyártásban ? egy termeléslogisztikai megoldás bemutatása Czuppon Alfréd, logisztikai üzletág igazgató, Vonalkód Rendszerház Kft.
  • Lassan bimbódzó kapcsolat, elhúzódó jegyesség a geoinformatika és a logisztika között Kákonyi Gábor, ügyvezető igazgató, GeoIQ Térinformatikai Kft.

További információ és jelentkezés >>

Adjon visszajelzést!