Logisztikai és beszerzési tréningek
Völner Pál: a közösségi közlekedésben 2013 a bővülés éve volt, nagy siker az útdíj

Völner Pál: a közösségi közlekedésben 2013 a bővülés éve volt, nagy siker az útdíj

Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) infrastruktúráért felelős államtitkára szerint a közösségi közlekedésben 2013 a bővülés éve volt. Évértékelőjében az MTI-nek kiemelte: a szolgáltatások fejlesztését és a hatékonyabb működést az alapozta meg, hogy folytatódott a közösségi közlekedési cégek szervezeti átalakulása.

Elmondta, hogy az átszervezés keretében 2014. január 1-jével megvalósul a MÁV-GÉPÉSZET és a MÁV-TRAKCIÓ integrálása a MÁV-START-ba. A Volánoknál a korábbi 24 cég feladatait 7 regionális társaság fogja ellátni, ezzel hatékonyabb lesz a működés és üzemvitel, ésszerűbb a telephelyi és pályaudvari infrastruktúrák kihasználása. Az átszervezés teljes lezárása 2014 végéig várható az autóbuszos személyszállítási közszolgáltatásban.

Emlékeztetett arra, hogy az elmúlt évben jelentős járműfejlesztés valósult meg a vasúttársaságoknál, a GYSEV 50 milliárd forintos korszerűsítési projektje utolsó elemeként összesen négy új FLIRT motorvonatot helyez forgalomba a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vonalon. A vasúttársaság és a MÁV közös közbeszerzés keretében további 48 motorvonatot vásárol meg, és állít forgalomba 2015 őszéig. A hazai FLIRT-flotta így az évtized közepére száznál is több járműből áll majd.
A MÁV-START 2013-ban és 2014-ben mintegy 1 milliárd forintot fordít a minőségi szolgáltatásokat nyújtó vasúti kocsik – két év alatt közel 300 jármű – megújítására.

Völner Pál szerint az elmúlt évtized egyik legnagyobb sikere a használatarányos e-útdíj

A közlekedés elmúlt évtizedének egyik legnagyobb sikereként értékelte az államtitkár a megtett úttal arányos elektronikus díjszedés júliusi bevezetését. A díjszedési infrastruktúra a sokéves előkészítés eredményeire alapozva mindössze két és fél hónap alatt épült ki, a rendszer üzembiztosan működik.
Mint mondta, a díjbevételi elvárások teljesülnek, a befolyó összeggel a közúti szektor forrásai jelentősen bővültek. Az NFM ezért 2014-ben sem az e-matrica árát, sem az útdíjak mértékét nem tervezi emelni.
Szólt arról, hogy a fejlesztési tárca és az útdíjfizetési szolgáltató vizsgálja a rendszerben rejlő további lehetőségeket. Decemberben már elindult az utólagos díjfizetési konstrukció, és az idén tavaszra tervezik a rendszerindítás utáni átfogó, mintavételes forgalomszámlálást. Az eredményeket a 2013 tavaszi vizsgálattal összevetve indokolttá válhat a rendszer és a jogszabályi keretek további finomhangolása – mondta Völner Pál.
Az államtitkár a közösségi közlekedésben az idén várható legfontosabb fejleményként a szervezeti átalakítások folytatása mellett az egyik legnagyobb forgalmat bonyolító elővárosi viszonylat, a Budapest-Esztergom vasútvonal Pilisvörösvár és Északi vasúti híd között is befejeződő felújítását emelte ki.

Településeket elkerülő fő- és mellékúti fejlesztések a Közlekedés Operatív Program forrásaibólForrás: MTI

Adjon visszajelzést!