Logisztikai és beszerzési tréningek
Budapest-Belgrád vasútvonal felújítása

Budapest-Belgrád vasútvonal felújítása

A projekt Magyarország, Szerbia és Kína együttműködésével valósul meg

 

Magyarország, Szerbia és Kína együttműködésével a közép-európai térség egyik legnagyobb infrastrukturális projektje valósul meg a Budapest-Belgrád vasútvonal felújításával és kétvágányosításával – jelentette ki Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken Belgrádban.

 

A MÁV és a kivitelezést bonyolító projektvállalat közötti szerződés november elsejéig létrejön, a beruházást lebonyolító magyar-kínai közös vállalatot pedig szeptember végéig hozzák létre. A “beruházással Magyarországon keresztül vezet majd a leggyorsabb útvonal Nyugat-Európába azon görögországi kikötők felől, ahova a Közel-Keletről és Kínából nagy mennyiségű árut szállítanak”.  Kína stratégiájának értelmében az ország keleti részéből érkező árukat alapvetően a görög kikötőkbe hajózzák be, onnan pedig vasúton szállítják Nyugat-Európába – idézte fel a miniszter.

 

A megállapodás értelmében a Budapest és Belgrád közötti kétvágányú villamosított vasútvonalon a vonatok óránként 160 kilométeres sebességgel haladhatnak majd. Összesen 350 kilométernyi, magyar oldalon pedig 166 kilométernyi vasúti szakaszt újítanak fel.

 

A beruházás 85 százalékát kedvezményes kamatozású kínai hitelből finanszírozzák. A hitelfelvétel feltétele, hogy “a kínai kormány, illetve a kínai Eximbank által folyósított hitel kedvezőbb feltételeket kínál majd, mint bármely Európában elérhető, fejlesztési banki típusú hitel”.

 

A háromoldalú találkozón Szerbiát Zorana Mihajlovic szerb közlekedésügyi miniszter, Kínát pedig Vang Hsziao-taó, a kínai Nemzeti Fejlesztési és Reform Bizottság (NDRC) elnökhelyettese képviselte.

 

Adjon visszajelzést!