Logisztikai és beszerzési tréningek
Best of IPSERA: Konferencia a nemzetközi beszerzési találkozó előadásaiból

Best of IPSERA: Konferencia a nemzetközi beszerzési találkozó előadásaiból

A beszerzési szakma legnevesebb oktatói- kutatói- tanácsadói találkoznak Magyarországon áprilisban

2017. április 10., Hotel Anna Grand /Ipoly Residence, Balatonfüred

 

 

2017. április 9-12. között, négy napon keresztül, Budapesten és Balatonfüreden zajlik majd az IPSERA (International Purchasing and Supply Education and Research Association) éves konferenciája, melynek hazai szervezői a Veszprémi Egyetem, a Budapesti Corvinus Egyetem és a Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság. A nemzetközi szervezet beszerzéssel foglalkozó elméleti és gyakorlati szakembereket tömörít, célja a szakterülettel kapcsolatos ismeretek fejlesztése és megosztása. A 4 nap alatt 200 szakember ismerteti meg egymással és a részvevőkkel a témában folyó legfrissebb kutatások, felmérések eredményeit.

Az MLBKT megragadva az alkalmat felkért néhány neves, a gyakorlati élethez is szorosan kötődő előadót, hogy tartson előadást a hazai beszerzési és ellátási lánc szakemberek számára.

Főbb témakörök

  • Beszállítói-vevői kapcsolatok – a szerződéses és kapcsolati kötelékek egyensúlya
  • A beszállítófejlesztés buktatói
  • Új generációs beszerzés
  • Ellátási láncok pénzügyei (SCF) – a forgótőke optimalizálása érdekében; a digitális gazdaság elvárásainak megfelelően

Miért érdemes eljönni?

  • A szakma legnevesebb kutatóival és professzoraival találkozhat személyesen;
  • A világ vezető beszerzési és ellátási lánc kutatói osztják meg Önnel a legfrissebb kutatási eredményeiket
  • Elmélyítheti tudását a fenti szakterületeken

Tervezett program

9:00-10:45

Joining the opening plenary session of the international conference

Opening by Michael Henke, Incoming President of IPSERA

Dirk-Jan F. Kamann, Pannon University – Coping with the Future: Picking your Battles

Zsuzsanna Szvetelszky, ELTE – Gossips in organizations

10:45-11:15

Coffee break

11:15-11:45

Managing perceptual distance in buyer seller relationships to enhance project success in construction industry 

Professor Dr. Arjan van Weele and Christian van der Krift, PhD
Eindhoven University of Technology, the Netherlands

Professor Dr. Arjan van Weele and Christian van der Krift, PhD
Eindhoven University of Technology, the Netherlands

Managing complex projects in construction industry requires a good balance between both contractual governance and relational governance. Contractual governance relates to instructions, procedures, guidelines, that are imposed by the client upon the contractor. Next, contractual governance relates to contractual agreements made with

regard to the accomplishment of the work. The relational governance relates to trust, commitment, consistency, communication and ethics in the relationship between client and contractor. Today, clients in Western economies impose more integrated contracts on their suppliers and contractors. These integrated contracts stipulate that contractors are responsible for both the design, the execution of the works, the maintenance, financing of the work and sometimes also operating the works. As a result risk shifts from clients to contractor. Construction industry traditionally is characterized by incidents and problems in client contractor relationships. Integrated contracts seem to make these incidents and problems even worse. As a result many contracts result in claims and disputes that need to be settled before court.

Our research focuses on how to improve complex projects success. It investigates the role of both contractual and relational governance. Our first indication is that as contracts become more integrated, information exchange between client and contractor increases, and a greater emphasis seems required on relational governance rather than contractual governance in facilitating such information exchange. However this is in contrast to contemporary practices where parties try to solve conflicts through contractual governance. Our study resulted in the design of the perception meter which allows both clients and contractors to measure various aspects of relationship quality. The perception meter can be used to predict future project success i.e. can be used as a indicator of where relationship quality between contractor and client needs to be improved to prevent problems and claims from happening.

Topics to be discussed:

– Managing complex construction projects: observations from practice
– the importance of contractual versus relational governance
– contracting for construction works: from construction only to integrated contracts
– impact of contractual and relational governance on construction projects: research results
– the perception meter as an instrument to improve relational governance
– suggestions for practitioners.

11:50-12:20

The Vulnerability of Supplier Development Practices – a Study of Action-Structure Dualities in Buyer-supplier Relationships

Chris Ellegaard - Hanne Kragh - Poul Houman Andersen, Aarhus University, Denmark

Chris Ellegaard - Hanne Kragh - Poul Houman Andersen, Aarhus University, Denmark

Supplier development allows buying companies to access key supplier resources and
therefore represents a core element in strategic purchasing and supply management.

However, supplier development may also be difficult to implement, and some companies have found it difficult to implement and benefit from such practices. We therefore set out to understand why supplier development practices are frequently vulnerable. We adopt practice and structuration theory to study supplier development practices of two large Danish organizations. We find that supplier development practices frequently underperform or even terminate, because actors do not succeed in raising a routinized structure for interorganizational supplier development action. We identify the main enablers and constraints for such structuration.

12:30-13:30

Lunch

13:40-14:10

Towards Next Generation Procurement

Prof dr Frank Rozemeijer, NEVI Professor of Purchasing and Supply Chain Management, Maastricht University, the Netherlands

Prof dr Frank Rozemeijer, NEVI Professor of Purchasing and Supply Chain Management, Maastricht University, the Netherlands

The business world increasingly becomes more complex and volatile. Owing to the growing
strategic positioning of procurement in many firms, procurement leaders are more and more invited by their business counterparts to come up with innovative solutions, like new partnerships or disruptive sourcing strategies, for critical business challenges. We think that bringing innovation into the organisation depends heavily on the innovative mindset of Procurement. In this presentation you will gain research-based insights on Next Generation Procurement and how to set the right climate for it.

 

 

14:10-14:40

Supply Chain Finance: opportunities and challenges for modern supply chains

Frederico Caniato, Associate Professor, Politecnico di Milano, Italy

Frederico Caniato, Associate Professor, Politecnico di Milano, Italy

 

The recent economic downturn forced corporates to face a series of financial and economic difficulties that strongly increased the risk of bankruptcy. In fact, recent years
have seen a considerable reduction in the granting of new loans, with a significant increase in the cost of corporate borrowing. Such collapse of the asset and mortgage-backed markets dried up liquidity from industries. In such difficult times, firms (especially the ones with stronger bargaining power) forced suppliers to extend trade credit in order to supplement the reduction in other forms of financing. The general lack of liquidity, in particular for SMEs, has directly affected companies’ ability to stay on the market, reflecting on the stability of entire supply chains.

Such trends contributed considerably to the need and spread of solutions and programs that optimize the working capital. One of the most important approaches in this sense is the so-called Supply Chain Finance (SCF). SCF aims to optimize working capital at an inter-organizational level through solutions offered by financial institutions, technological providers or even logistic service providers. The key principle of SCF is the collaboration, both along the supply chain and with the financial world. The benefits of the SCF approach include reduction of working capital, access to more funding at lower costs, risk reduction, as well as increase of trust, commitment, and profitability through the chain.

14:40-15:30

Inclusive Supply Chain Finance (iSCF) – toward building a holistic supply chain finance framework for the digital economy

Cristof Bals, Doctoral Student - Michael Henke, Professor of Supply Chain Management, Technical University Dortmund, Germany

Cristof Bals, Doctoral Student - Michael Henke, Professor of Supply Chain Management, Technical University Dortmund, Germany

While SCF is receiving growing attention in research, many major research gaps remain and calls have been made to work towards establishing a more holistic SCF framework. This paper aims to make a contribution towards a more holistic view of SCF by introducing the inclusive Supply Chain Finance framework (iSCF). Further, by conducting a systematic literature review the paper shows factors and perspectives of the framework already covered as well as identifies those requiring further research. Goal of the iSCF framework is to help categorize existing SCF research and frame further areas of research and practical applications.

 16.30

A délután hátralévő idejében szabadon csatlakozhat a nemzetközi konferencia párhuzamos szekció üléseihez. A részletes program március második felében lesz letölthető.

 

Időpont:

2017. április 10.

Helyszín:

Hotel Anna Grand /Ipoly Residence, Balatonfüred
Balatonfüred, Kisfaludy u. 3, 8230

Nyelv:

A konferencia nyelve az angol, tolmácsolás nélkül.

Részvételi díj:

MLBKT tagoknak: 28.000 Ft + áfa
Nem MLBKT tagoknak: 32.000 Ft + áfa

Jelentkezési határidő:

2017. március 28.

Regisztráljon most!

A részvételi díj tartalmazza a programon való részvételt, a kávészünetek és az ebéd költségeit. A részvételi díj természetbeni juttatásnak minősülő tételeit (étel, ital) adó- és járulékfizetési kötelezettség terheli, melynek megfizetése a megrendelő feladata! A részvételi díjról kiállított számla minden esetben külön fogja tartalmazni a természetbeni juttatások mértékét. A részvételi díjról szóló, 8 napos határidővel teljesítendő számlát jelentkezéskor postázzuk, befizetése a rendezvény előtt esedékes, melyet kérünk az MLBKT számlájára elutalni: CIB Bank Zrt. 10700347-68287584-51100005

A rendezvényen fényképfelvétel, videó készülhet, amelyet a szervezők szabadon felhasználhatnak.

A jelentkezés lemondását kizárólag írásban, (anita.benesch@logisztika.hu címre küldött levélben) 2017. március 10-ig tudjuk elfogadni költségmentesen. Ezt követő lemondás esetén a részvételi díj 50%-ának megfizetése terheli a jelentkezőt.

Médiapartner

Beszerzés.hu
Kérdése van?

Keresse Benesch Anitát a 267 8740-es telefonszámon vagy az anita.benesch@logisztika.hu e-mail címen.

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Adjon visszajelzést!