Bemutatta első hidrogénes prototípusát a Renault

Bemutatta első prototípusát a HYVIA, a Renault hidrogén üzemanyagcellás kishaszongépjárművek fejlesztésére és forgalmazására alapított vegyesvállalata. A vállalatnál jelenleg kettő további modell fejlesztése van folyamatban.

A most bemutatott jármű a Master Van H2-TECH prototípusa. A 12 köbméter raktérrel rendelkező furgon 2022-től lesz kapható: Meghajtásáról egy 30 kilowattos üzemanyagcella, az azt tápláló, összesen hat kilogramm hidrogént tároló tartályokkal, valamint egy 33 kilowattórás akkumulátor gondoskodik.

A Renault kelet-franciaországi Batilly-ben található üzemében készülő, 500 kilométeres hatótávolsággal rendelkező kistehergépjárművet hamarosan kettő másik típus bemutatása fogja követni. Az egyik a Master Chassis Cab H2-TECH 19 köbméteres rakodótérrel rendelkező furgon. A másik pedig a Master Citybus H2-TECH kisbusz, ami 15 személy szállítására képes körülbelül 300 kilométeres távolságban.

A furgonnal egy időben a HYVIA egy hidrogénes töltőállomás prototípusát is leleplezte. Ezeket, a megvásárolható, bérelhető vagy lízingelhető töltőket a Renault Flins-ben lévő egységében fogják készíteni.

A 2021 júniusában alapított HYVIA a Renault és az amerikai Plug Power közös cége, amely hidrogén üzemanyagcellás kishaszongépjárműveken kívül a hidrogént elektrolízissel előállító berendezéseket, valamint töltőállomásokat is kínálni fog. A vállalat stratégiai célkitűzése a harminc százalékos piaci részesedés elérése a hidrogén üzemanyagcellás kishaszongépjárművek európai piacán.

Forrás: autoapro.hu