Az MLBKT és a Mai Piac közös vállalatlátogatásán a vásárlás egy új dimenziójával ismerkedtek meg a résztvevők a ?T-City? program keretében bemutatott szandaszőlősi Coop szupermarketben. A Magyar Telekom, a Laurel Kft. és a Bizerba Kft. közös projektje az üzletlánc következetes üzletpolitikájának része.

Jövőbe mutató informatikai fejlesztések a Coopnál

Az MLBKT és a Mai Piac közös vállalatlátogatásán a vásárlás egy új dimenziójával ismerkedtek meg a résztvevők a ?T-City? program keretében bemutatott szandaszőlősi Coop szupermarketben. A Magyar Telekom, a Laurel Kft. és a Bizerba Kft. közös projektje az üzletlánc következetes üzletpolitikájának része.

Vállalatlátogatás a Jövő ÁruházábanA ?Jövő Áruházában? a legmodernebb infokommunikációs rendszer személyre szólóan köszönti a vásárlót, folyamatos tájékoztatást ad az aktuális információkról, az egyes termékek összetevőiről, áráról, segít a választékból az igénynek legmegfelelőbb termék kiválasztásában. A mérlegeken mérés közben videófilmek, képek, receptek adnak ötletet. Az eszközökön követhető a kosárban szereplő áru aktuális értéke, és a fizetés akár egy mobiltelefon segítségével is megoldható.

A ?Jövő Áruházának? informatikai háttéreszközei megkönnyítik a bolti dolgozók munkáját, a vevők kiszolgálását és informálását, bővítik a lehetséges fizetési módokat és csökkenti az üzemeltetési költségeket. A rendszer a vásárlóknak nyújtott kényelmi szolgáltatásokon túl lehetőséget teremt az igényekhez jobban igazodó választék kialakításában.

Jövőbe mutató informatikai fejlesztések

A Coop üzletlánc a maga nemében egyedülálló, összesen több milliárdos kereskedelmi informatikai megoldást épít 2002 óta. A mintegy 700 önálló vállalkozást és 3000 boltot tömörítő Coop üzletlánc a beszállítástól egészen a kasszákig egységes, integrált rendszer bevezetésén dolgozik. Az egységes informatikai rendszer mellett a ma már háromszázezret elérő törzsvásárlói rendszer országos kiterjesztése zajlik.

Három pillérre épül a csoport informatikai rendszerének fejlesztése, egységesítése: a bolti informatika széleskörű kiépítése, az ország különböző pontjain működő hálózatok elektronikus adatcseréjének biztosítása, valamint a kereskedelmi információk egységes gyűjtése a csoport szintű adattárházban.

A csoport jelenleg az összforgalom több mint harmadáról rendelkezik napi szintű, termék mélységű információval az országos adattárházában. Már ez az adatmennyiség is segíti az országos akciók gyors, tételes elemzését, és hasznos információkat nyújt a fogyasztói igényeknek megfelelő üzletpolitika kialakításához. A fejlesztéseknek köszönhetően több figyelem jut a közvetlen vevőkiszolgálásra, mert az integrált rendszerrel ellátott boltokban nagyságrenddel csökken az adminisztrációra és a háttérmunkára fordított idő. A jobb szervezésnek, okosabb készletezésnek, javuló kínálatnak köszönhetően az egyes boltokban azonos fogyasztói és beszerzési árak mellett is javulnak a gazdálkodási mutatók.

Jelenleg már közel 700 az integrált kiskereskedelmi rendszerhez kapcsolódó boltok száma. A tervek szerint 2012-re a csoport 1300-1500 üzletére terjeszti ki a rendszert és egyidejűleg új elemek rendszerbe állításával (például csoporton kívüli kapcsolatokkal, a szállítókkal történő elektronikus adatcsere, új pénztármegoldások, új szolgáltatások, stb.) folytatódik a fejlesztés.


Adjon visszajelzést!