Az INCOTERMS 2010-zel kapcsolatban szervezünk workshopot 2011. március 4-én. Többek között szó lesz a változás okairól és az új klauzulákról, azok alkalmazásának sajátosságairól is.
Bővebb információ
[/stextbox]
A Budapesti Gazdasági Főiskola Külkereskedelmi Kara konferenciát szervez az Incoterms 2010-es változásairól. A nemzetközi kereskedelem közössége egységes nyelvet beszél: az Incoterms klauzulák nyelvét. Az Incoterms ? mint állandó fejlődésben lévő kereskedelmi szokásjog – folyamatosan igazodik a nemzetközi gazdaság folyamatok változásaihoz.
A logisztika, az elektronikus kereskedelem forradalma, és a network economy kialakulása a 2000-től használt Incoterms Szabályok átalakítását, és megújítását is kikényszerítette.
A Nemzetközi Kereskedelmi Kamara ? több éves szakmai egyeztetési folyamat lezárásaként:
- új klauzulákat fogalmazott meg: a DAT (Delivered at Terminal) és a DAP (Delivered at named Place)
- a régi klauzulákat tartalmában megújította;
- a DAF, DES, DEQ és a DUU klauzulákat törölte, illetve
- az Incoterms szerkezeti felépítését átalakította: tengeri-belvízi / bármely fuvarozási módok esetében alkalmazható szokvány-felosztásra;
- 2011-től hatályos Incoterms 2010 szokvány ismerete a nemzetközi értékesítési, beszerzési, fuvarszervezési folyamatok nélkülözhetetlen tudásanyagává vált.
Az ICC új szabályozása szerint, amennyiben a klauzula és a földrajzi hely után nem került föltüntetésre az Incoterms elfogadásának az éve, akkor a szerződéskötés évében érvényben lévő, hivatalos változatot kell alapértelmezettnek tekinteni. Ily módon 2011. január 1-től kezdődően az Incoterms 2010. ismerete minden fuvarozó, szállítmányozó és logisztikai szolgáltató vállalat számára nélkülözhetetlen tudássá vált.
Kinek ajánljuk a konferenciát?
- Exportáló vállalatoknak mind az ipari, a mezőgazdasági, és az élelmiszeripari szektorban; (nagyvállatoknak, és KKV-nak is!)
- Szállítmányozó vállalatoknak;
- Logisztikai szolgáltatóknak;
- Fuvarozó vállalatoknak;
- Importtevékenységgel foglalkozó kis, közepes és nagyvállalatoknak;
- Disztribútoroknak;
- Kereskedelmi képviseletet ellátó cégeknek;
- Vámügynökségeknek;
- B2B, illetve B2B portálokat üzemeltető, vagy azon rendszeresen kereskedő vállalatoknak
A konferencia időpontja
2011. január 21. (péntek) 10.00-15.30
A konferencia részvételi díja
13.900,- Ft/ fő (Áfa mentes)
Amennyiben egy vállalattól többen érkeznének, akkor a második résztvevőtől kezdve minden kedves résztvevő 1.000,- Ft/ árkedvezményt kap.
A konferencia előadói
BGF Külkereskedelmi Karának oktatói, akik közül többen, a gyakorlati szakember szemével, számtalan példával, esettanulmánnyal világítanak rá:
- Az Incoterms szerkezeti átalakításának okaira;
- az új klauzulák: DAT, DAP tartalmára;
- az FOB fejlődéstörténetére, és a Bill of lading-gel (az e-bill of lading-gel), mint értékpapírral, valamint az akkreditívvel való összefüggéseire;
- a CIF és a Hamburgi, illetve a Rotterdami szabályok kapcsolatára;
- az EXW és a DDP kockázataira, és alkalmazásuk helyes szabályaira;
- az FCA és a légi illetve közúti fuvaregyezmények összefüggéseire;
- a CPT, és a CIP alkalmazásainak sajátosságaira;
A konferencia helyszíne
BGF Külkereskedelmi Kar épülete, mely Önt kényelmes és modernül felszerelt előadásteremmel és ingyenes parkolási lehetőséggel várja;
1165 Budapest, Diósy Lajos utca 22-24;
Jelentkezés a konferenciára
Jelentkezni a 2011. január 10-i határidőig az alábbi e-mail címen: Bodor.Istvanne@kkfk.bgf; az ide kattintva letölthető jelentkezési lap kitöltésével lehet.
További információ: 1/467-7838