400 forintos üzemanyagárak Magyarországon, miközben az ENSZ jelentése szerint október 31-én a Föld népessége eléri a 7 milliárd főt.
Nem szabad alábecsülnünk a dekarbonizáció jelentette kihívás léptékét. A fosszilis üzemanyagoktól való függőség csökkentése és az alacsony széndioxid-kibocsátású energiatermelést szolgáló technológiák térnyerése nem megy egyik napról a másikra. E vállalkozás sikere nagymértékben függ attól, hogy a kormányok és az üzleti szféra képesek-e eredményesen együttműködni. – áll a Gregory Barker brit és Fellegi Tamás magyar szakminiszter napokban kiadott közös cikkében.
A miniszterek szerint csak üzlet- és befektetésbarát hozzáállással érhetünk el sikert. Klímapolitikáink légüres térben, a gazdasági realitásoktól elszakadva életképtelenek lennének.
Ezzel a gondolatokkal cseng össze az idei MLBKT kongresszus fenntarthatósági szekciója.
Ízelítő a programból
A hatékony erőforrás gazdálkodás és a környezettudatos ellátási lánc megoldások kapcsolata
Pál Attila, kereskedelmi igazgató (DHL Globál Szállítmányozási Kft.) teszi fel a kérdést: Tudta, hogy az áru- és személyszállítás a globális üvegházhatású gázkibocsátás 14%-át teszi ki? Bár napjainkban egyre több cég kötelezi el magát a környezettudatosság mellett, a fenntarthatóság kiterjesztése a vállalat működésének egészére kevésbé elterjedt. Az előadás fel kívánja hívni a figyelmet a logisztikai folyamatok környezettudatos átalakításának lehetőségeire valamint példákon keresztül bemutatni a hatékony erőforrás gazdálkodás és környezettudatos logisztikai folyamatok kapcsolatát.
Fenntarthatóság és profit
Vida Péter, az Adversum ügyvezetője szerint elmúlt egy válság, és kezdődik a második, egyre többet beszélünk a fenntarthatóságról és az olajválságról, mégis kevés erőforrást összepontosítanak a vállalatok a fenntarthatóságot is szolgáló energiaköltség csökkentésére. A Fenntarthatóság és profit című előadásból kiderül az ok: ritkán alkalmaznak zöld kontrollingot. Nincs tehát információ arról, mit és hogyan lehetne megtakarítani nem csak a fenntarthatóság, hanem napi költségcsökkentés területén. Első lépés, a mérés, hogy megismerjük a pazarlás mértékét, második lépés a beavatkozás technológia és a folyamatok szintjén is!
Csarnok kivitelezési megoldások az alacsony üzemeltetési költségek szolgálatában
A logisztikai csarnokok, raktárépületek egyedi megoldásaikkal az építőipar egy speciális szeletét képezik. Nem csak az elszabaduló energiaárak, a hosszú távra hozott gazdaságosságra irányuló döntések, de a jogszabályok szigorodása is a kedvezőbb energiafelhasználású csarnokok építése felé mutat. Boda Mónika (Pallér Csarnok) előadása azon innovatív építészeti, gépészeti és világítás technológiákat mutatja be, melyekkel lényegesen csökkenthetőek a csarnok üzemeltetési költségei.
Várható erőforrás korlátok hatása a logisztikára
A mai logisztika hamarosan erőforrás gondokkal fog szembesülni. A fogyóban levő kőolaj és az egyre drágább üzemanyag mellett szembe kell néznie a kulturális devolúció következményeivel is.
Vajon tudunk-e bármit tenni, van-e kiút? – teszi fel a kérdést Bácsi János, a Zwack Unicum Nyrt. logisztikai vezetője.
A szekcióülést kerekasztal-beszélgetés zárja. Ajánljuk a témában a City logisztikai szekció programját is!