Logisztikai és beszerzési tréningek
Chikán Attila, volt gazdasági miniszter, az MLBKT társelnöke moderálja azt a kerekasztal-beszélgetést, amelyet a kínai-magyar üzleti és logisztikai kapcsolatok jövőjéről szervezünk a 19. MLBKT kongresszuson.

A kínai kapcsolat: vágyak és valóság

Chikán Attila, volt gazdasági miniszter, az MLBKT társelnöke moderálja azt a kerekasztal-beszélgetést, amelyet a kínai-magyar üzleti és logisztikai kapcsolatok jövőjéről szervezünk a 19. MLBKT kongresszuson.


A kerekasztal felkért hozzászólói:
  • Lőrincze Péter, a TriGranit alelnöke, a VOSZ ügyvezető elnöke tanácsadója
  • Pető Ernő, a ChinaCham Hungary Magyar-Kínai Gazdasági Kamara elnöke
  • Nádasi Tamás, a MKIK Magyar-Kínai Tagozatának elnöke, az Aquaprofit Zrt. elnöke,
  • Dr. Várnai Rupert, ügyvéd, YINGKE VÁRNAI Ügyvédi Iroda
Témák
  1. kinaMelyek a kínai gazdaságnak azok a jellemzői, amelyekre alapozzuk azt, hogy hazánkat komoly partnerként fogják kezelni, s valóban nagy erőkkel jelennek meg gazdaságunkban? Milyen kínai érdek fűződik ehhez? Melyek azok az ágazatok, gazdasági szektorok, amelyekben leginkább esélyes a kínai kapcsolat? Mit tudunk mi nyújtani (áruexportban, szolgáltatásban, bármiben) amit értékelnek?
  2. Sok vélemény szerint a kínai csoda sem tart örökké, sőt már kifulladóban van. (Lassul a növekedés, a bankok jórészének helyzete sem rózsás, sok a bedőlt hitel, a belső ingatlanpiac túl van a csúcson, gyorsulnak a kedvezőtlen demográfiai folyamatok, növekednek a munkaerőköltségek.) Persze van számos előre mutató pozitív jel is, ezeket naponta emlegeti a sajtó. Mire számíthatunk a kínai gazdaság jövőjét illetően, milyen időtávban gondolkodjunk az intenzív kínai kapcsolatok tekintetében?
  3. A kínai-magyar kapcsolatokról szóló tervekben, nyilatkozatokban szinte mindig megjelenik a logisztika, beszélnek konkrét logisztikai központ alapításától kezdve sok mindenről, egész addig, hogy hazánk Kína számára fontos európai bázis lenne. Mik a magyar gazdaságnak, ezen belül a logisztikának azok a jellemzői, amire a kínai partnerek reálisan ráharaphatnának, illetve mit lehetne/kellene tennünk annak érdekében, hogy valódi vonzerőnk legyen a logisztikai kapcsolatokat illetően?

Június végén az MLBKT tagok véleményét is kértük a kínai logisztikai tervekkel kapcsolatban, összefoglalónkat ide kattintva olvashatják.

Akkoriban a Supply Chain Standard publicistája, Malory Davies címlapon elmélkedett a Magyarországra tervezett, kínai befektetésből megvalósuló logisztikai központról.

November 9-ig várjuk jelentkezését!

Jelentkezzen most!

Adjon visszajelzést!