Logisztikai és beszerzési tréningek
A válság hatására a nagyobb futásteljesítmény és a megszokottnál hosszabb idejű használat háttérbe szorította a közlekedésbiztonsági és a környezetvédelmi szempontokat, a legfontosabb szempont a költséghatékony üzemeltetés lett.

Több százezer liter ivóvíz folyik el a céges flottákkal

A válság hatására a nagyobb futásteljesítmény és a megszokottnál hosszabb idejű használat háttérbe szorította a közlekedésbiztonsági és a környezetvédelmi szempontokat, a legfontosabb szempont a költséghatékony üzemeltetés lett.

Egy autómosáshoz átlagosan 120 liter ivóvíz szükséges.

Ez a mennyiség egy 50 járműből álló céges flotta esetén, havi 2 mosással számolva, már évente 144 ezer liter vizet jelent, és a mosatás a járulékos költségekkel együtt mintegy 4,5 millió Ft-ba kerül. A flottakarbantartás költségeinek csökkentése – az emelkedő üzemanyagárak miatt is – az éves tervezéskor létfontosságú a cégek számára.

A válság hatására a nagyobb futásteljesítmény és a megszokottnál hosszabb idejű használat háttérbe szorította a közlekedésbiztonsági és a környezetvédelmi szempontokat, a legfontosabb szempont a költséghatékony üzemeltetés lett. Az üzemeltetés során fontos szempont, hogy ne romoljon a kocsik állaga, növekedjék a csereperiódus – a fenntartási költségek minél alacsonyabb szintje mellett.

Magyarországon még nem kézenfekvő megoldás, míg az Egyesült Államokban vagy akár Németországban is egyre általánosabb a flottatisztítás víz nélküli változata, az úgynevezett szárazmosás. A környezetkímélő innovációval nem csak a takarításra szánt idő és pénz takarítható meg, de mosásonként több ezer liter elpazarolt ivóvíz is megmenekül. Nem utolsó szempont ez akkor, amikor tudható, hogy a Földön kevés édesvíz áll rendelkezésre – ez a világ vizeinek 2,5%-a, amelynek ráadásul kétharmada fagyott.

Magyarországon még kevés céges flottát üzemeltető cég választ nem csak társadalmi, hanem környezeti szempontból is felelősen, pedig a környezettudatosság akár versenyelőnyt is jelenthetne. A szárazmosás technológia zárt rendszerű, az összes kellék elfér egy személyautóban, és tisztítás során nem jut vissza a környezetbe szennyeződés. A munka során felhasznált tisztítószerek biológiai úton teljesen lebomlanak. A készítmények hatásmechanizmusa a nanotechnológián alapul. A szer a felületre permetezve atomi szinten fejti ki hatását, a megfelelő kémiai kötések létrejöttének köszönhetően kvázi elemeli a szennyeződést a felülettől. A karosszéria-tisztítószer Carnauba brazil pálmából sajtolt növényi alapú viaszt tartalmaz, amivel a folyamat végén karcolásmentesen fényesre polírozzák a tiszta felületet.

Egy fa egy év alatt kb. 10 CO2-t tud megkötni. Az 50 darabos céges autóflotta 864 kg CO2-t bocsát ki, amelynek megkötéséhez 86 db fa szükséges.

Ugyanennek a flottának a tisztításához 144 ezer liter vizet használnak fel, amelynek költségén, ha víz használat nélküli tisztítást választ a cég, közel 50%-os költségcsökkentést érhet el.” – mondja Bíró Andrea, a szárazmosással foglalkozó InnoWash vezetője. “Az autótisztítás megkerülhetetlen tétel, mert a cégautó kvázi reklámtábla, az ápolatlan kocsik rossz benyomást keltenek. A céges flották karbantartását és tisztítását egyre többen bízzák alvállalkozókra, mert a dolgozók munkabére és elpazarolt munkaideje drágább, mint a mobilszolgáltatásért való többletköltség vállalása.  – teszi hozzá Bíró Andrea.

Adjon visszajelzést!