Az MLBKT tagjait és partnereit kérdezte arról, hogy mik lesznek a 2012-es év nagy kihívásai az ellátási láncok számára. A válaszok alapján elmondható, hogy nem ez az év lesz a nagy tervek megvalósításának időszaka. A belső folyamatok optimalizálása és a költségcsökkentés volt az elmúlt három-négy év fókuszában, szinte már nem maradt lefaragni való tartalék a karcsúsított működésben.
A válaszadók nem kalkulálnak a növekedéssel, mindenki az életben maradásra játszik.
10+1 kihívás 2012-re, Magyarországon
Költségcsökkentés, hatékonyságnövelés
- Halaszthatatlan beruházások, karbantartások elvégzése
- Az ellátás biztonságának megőrzése
- Beszállítók megtartása
- Hulladékgazdálkodás megoldása az új szabályozásnak megfelelően
- Kintlévőség-kezelés
- Szerződések újratárgyalása
- Jogszabály változások követése
- Gyorsan változó környezethez való alkalmazkodás (árfolyam-ingadozások, üzemanyagárak)
- Ügyfelek megtartása
+ 1. Bizalomépítés a közösségi médiában.
A kockázati szakértő szemével
Paksy László, kockázati szakértő szerint a beszállítók a megnövekedett bizonytalanságra szerződésmódosítással próbálnak majd reagálni. Nehéz lesz jó stratégiát találni. Engedjünk vagy ragaszkodjunk az aláírt szerződéshez? Mindkettőben jelentős kockázat van. Nem valós üzleti feltételek között a beszállítóink csak ideig-óráig fognak tudni szolgáltatni. A társaságok csődbe fognak menekülni. Cégünk mérete, súlya alapján fogunk tudni tárgyalni a megmaradt kevés cégnél. A kisebb cégek könnyen szolgáltató nélkül találhatják magukat. Amennyiben engedünk, talán az ellátás biztonságban lesz, de elveszítjük saját árstabilitásunkat. A magam részéről a szerződések rugalmasabbá tételében látok mindkét fél számára elfogadható megoldást.
A működésre a törvényi szabályzók a jogi környezet gyors változása is nagy terhet fog róni. Érdemes a folyamatainkat elemezni kitettségük szerint és felkészülni a legrosszabb forgatókönyvre, hogy legyen menekülési tervünk!
A közösségi média erősödésére lehet számítani az értékesítésben
Érdekes, hogy több válaszadó is említette, hogy 2012-ben még aktívabb jelenlétet tervez a közösségi médiában. A TimoCom például továbbra is pornográfia, vér és celebek nélkül tervezi közelebb hozni szolgáltatásait a potenciális ügyfelekhez – tudtuk meg Nyulasi Ferenc marketing menedzsertől, de tanácsadó cégek is terveznek nyitni 2012-ben az olcsónak mondott közösségi média felé.