A Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság fontosnak tartja, hogy az elektronikus, használatarányos útdíj-rendszer Magyarországon zökkenőmentesen és sikeresen kerüljön bevezetésre. Ha a jelenlegi tervek szerint indul a rendszer? előre láthatóan ? az információhiány miatt július elsejétől kaotikus helyzet várható a teherforgalomban, és vélhetően ellátási gondokra is fel kell készülni az országban.

Az MLBKT állásfoglalása az e-útdíjról

Az MLBKT szakmailag megalapozottnak tartja a használat-arányos elektronikus útdíj elvét és bevezetését. Egyetértünk azzal, hogy az európai irányelveknek megfelelően a szállítási tevékenységekben is a lehető legnagyobb mértékben biztosítani kell a verseny-semlegesség elvét, és azt a felfogást is támogatjuk, hogy a használó és a szennyező fizesse meg az infrastruktúra költségeit.

Az MLBKT kiemelten fontosnak tartja a környezettudatos logisztika támogatását és minden eszközzel arra törekszik, hogy ezt az értékrendet átadja tagjainak is. Ebből kifolyólag egyetért a Kormány azon elképzelésével, mely korlátozza a forgalom gyorsforgalmi és főutakról alacsonyabb rendű utakra való átterelődését.

Ugyanakkor le kell szögeznünk, hogy a jelenleg bevezetés előtt álló megoldás még szakmailag nem teljesen kimunkált, és a megvalósítás számos gyakorlati kérdése nyitott.

A vállalkozások jelenleg súlyos információ-hiányban szenvednek a még nem kellően kidolgozott rendszer működésével kapcsolatban. Az MLBKT-hoz több mint négyszáz kérdés érkezett az elmúlt héten. Ebből is kitűnik, hogy mennyire kevés és szakszerű a tájékoztatás, a szakmai szervezetek minden igyekezete ellenére.

Az MLBKT múlt heti konferenciáján elhangzott vélemények alapján kijelenthetjük, hogy a bevezetés előtt álló rendszer, a jelenlegi formájában, várhatóan komoly problémákat fog okozni a szállításokban.

Az MLBKT ? csatlakozva más szakmai szervezetek, többek között az MKFE és a FUVOSZ  álláspontjához ? azt javasolja, hogy az elektronikus útdíj-rendszer bevezetését a vállalatok, vállalkozók megfelelő felkészülése érdekében legalább egy hónappal halasszák el.

Ugyancsak javasoljuk, hogy a bevezetéskor mindenképpen legyen tesztüzem, amelynek ideje alatt – javaslatunk szerint három hónapig – enyhébb büntetési tarifát alkalmazzanak a hatóságok.

A Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság fontosnak tartja, hogy az elektronikus, használatarányos útdíj-rendszer Magyarországon zökkenőmentesen és sikeresen kerüljön bevezetésre. Ha a jelenlegi tervek szerint indul a rendszer? előre láthatóan ? az információhiány miatt július elsejétől kaotikus helyzet várható a teherforgalomban, és vélhetően ellátási gondokra is fel kell készülni az országban.

Egy hozzászólás.

  1. Miklósi István

    Miről beszélünk ??? Ha nem működik megfelelően akkor ne indítsák el !!,
    Ha teszt üzem van, akkor milyen büntetésről beszélünk ???
    Komolytalan az egész, Ha ma valaki egy céget alapít, létrehoz legyen az bármilyen kicsi közepes vagy nagyobb,annak is több előkészületre van szüksége.
    Hogy lesznek nehézségek az nyilvánvaló,( !?) és hogy mennyi jogtalan vagy eltúlzott büntetés lesz az egy külön téma.
    A külföldi partnerek ( speditőrök ) a budapesti behajtási mizéria után most ezen fognak röhögni és ezzel együtt bennünket nagyon lesajnálni.

    Nem az igazságos és használat arányos útdíj fizetés ellen vagyok !!!!
    bár azt eltúlzottnak és az úthálózathoz képest magasnak tartom. Ez már szinte arcátlanság a felkészületlenségükből információ hiányból adódó későbbi büntetések mértékét már kitalálták ,az ellenőrzést is megszervezték de hogy a mindenek alapját szolgáló rendszer ,és az ahhoz való csatlakozás sehol sem tart 1 héttel a határidő előtt ez abszurd.
    Építsék ki informáljanak mindenkit ,ez után vezessék be,addig hagyják meg a korább rendszert.

Adjon visszajelzést!