A Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság június 11-13. között internetes felmérést végzett a használatarányos e-útdíj bevezetéséről. Az eredményekből kiderült, hogy a szakemberek 45 százaléka szerint végső soron a fogyasztók fogják megfizetni az útdíjból származó költségnövekedést.

Mit mond a szakma az e-útdíjról?

A Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság június 11-13. között internetes felmérést végzett a használatarányos e-útdíj bevezetéséről. Az eredményekből kiderült, hogy a szakemberek 45 százaléka szerint végső soron a fogyasztók fogják megfizetni az útdíjból származó költségnövekedést.

A kérdőívet 349 válaszadó töltötte ki 24 óra alatt, később 400 fölé kúszott a válaszok száma. A nem reprezentatív felmérést jellemzően az MLBKT tagvállalatai és partnerei közül kikerülő fuvarozók, gyártók, kereskedők és logisztikai szolgáltatók töltötték ki.

Megkérdeztük, hogy kinek kell megfizetnie végső soron az új költségeket? A válaszadók legnagyobb része, 45 százalékuk szerint a fogyasztó fogja megfizetni az többletköltséget, 14-14 százalékuk szerint a gyártó vagy a fuvarozó lesz a teher valódi viselője, 10 százalék szerint pedig a kereskedő állja majd az útdíjat. Ennek ellenére csak a válaszadók 20 százaléka nyilatkozta azt, hogy mindenképpen megpróbálja továbbhárítani a megbízó felé az útdíjat.

A cikk további tartalma csak az MLBKT tagjai számára hozzáférhető.

Ha Ön tagunk, az oldalsávban tud bejelentkezni. A csatlakozásról bővebben?

MLBKT Benchmarking Tagozat