Logisztikai szolgáltatásokkal kapcsolatos tapasztalataikról kérdezte a BI-KA Logisztika kiállítói standjánál az MLBKT kongresszus vendégeit. A 73 válasz alapján úgy tűnik, hogy a megbízóknak nem fontos, milyen állapotú a jármű, csak legyen megbízható, olcsó és rugalmas a szállítmányozó.

Logisztikai szolgáltatásokról készített felmérést a BI-KA Logisztika

Logisztikai szolgáltatásokkal kapcsolatos tapasztalataikról kérdezte a BI-KA Logisztika kiállítói standjánál az MLBKT kongresszus vendégeit. A 73 válasz alapján úgy tűnik, hogy a megbízóknak kevésbé fontos, milyen állapotú a jármű, csak legyen megbízható, olcsó és rugalmas a szállítmányozó.

Az elvárásokkal kapcsolatban a rugalmasságot a válaszadók többsége kiemelt fontosságúnak tartotta,
65% a legmagasabb – 5-ös – értékkel jellemezte ennek fontosságát. Az elégedettség terén valamivel árnyaltabb képet kaptunk, de a fokozott elvárásokhoz képest viszonylag jó teljesítménynek tekinthetjük azt, hogy a megrendelők több mint fele teljesen elégedett szolgáltatója rugalmasságával.

Az előzetes elképzeléseknek megfelelően alakult a megbízhatóság iránti igény felmérésének eredménye. A válaszok alapján nyilvánvalóvá vált, hogy a megrendelők döntő többsége nagy hangsúlyt fektet a szolgáltató megbízhatóságára, teljesen elégedettnek ezen a területen viszont csak 45 százalékuk vallja magát.

A megkérdezettek több mint fele kezeli kiemelt fontosságú szempontként a gyors információáramlást. A válaszok alapján azonban csak alig több mint egyharmaduk elégedett

A szállítmányozást lebonyolító munkatárs szakértelme és a vele kialakított jó kapcsolat fontos szerepet játszik az együttműködésben, itt az elégedettség is nagyobb mértékű, mint más területeken. Elképzelhető, hogy ez annak az eredménye, hogy a szolgáltató-választásnál a hosszú távú kapcsolatot a személyes kapcsolat minősége határozza meg, így az ezen a területen elért elégedettség fontosabb, mint más ? elméletileg prioritásként kezelt- területen.

Érdekes eredményt adott a gépjárművek műszaki állapotához kapcsolódó felmérés, a megrendelők többsége ugyanis nem tartja kiemelkedő fontosságúnak a szállító jármű állapotát, viszont a túlnyomó többségük inkább elégedett az áruját szállító járművel.

A szolgáltatás ára természetesen szintén a legfontosabb elvárások között szerepelt. A többség ezen a területen csak közepesen elégedettnek vallotta magát.

Az elvárt tranzitidő biztosítása szintén nagy hangsúlyt kapott az elvárások között. A szolgáltatásokat a többség azonban csak közepesen kielégítőnek találta, bár az is igaz, hogy az elégedetlenek aránya nem érte el a 10 százalékot.

Forrás: BI-KA Logisztika Kft.

Adjon visszajelzést!