Logisztikai és beszerzési tréningek
A munkahelyi sokszínűségre mára értékként, és nem demográfiai kérdésként tekintenek a vállalatok. A fogalom mostanra eltérő munkaetikát, kommunikációs stílust és motivációs eszközöket is jelent- írja legutóbbi felmérésében az Economist Intelligence Unit.

A munkahelyi diverzitást kutatta az Economist Intelligence Unit

A munkahelyi sokszínűségre mára értékként, és nem demográfiai kérdésként tekintenek a vállalatok. A fogalom mostanra eltérő munkaetikát, kommunikációs stílust és motivációs eszközöket is jelent- írja legutóbbi felmérésében az Economist Intelligence Unit.

Sokszínű csapat = több innováció +  szélesebb piacismeret + több termelés

felmérésA vállalatok szerint, ha sokszínű csapattal bírnak, jobban ki tudják használni az eltérő piacok lehetőségeit, vonzóbb munkaadóvá válnak, többet termelnek, és jobb ötletekkel állnak elő. Néhány globális trend azonban kihívást jelent a sokszínű munkaerő biztosításánál. Ezek közé tartozik a tehetséges munkavállalók utáni fokozódó verseny, a biztonság iránti növekvő igény, az öregedő dolgozók. Belsőleg az jelent főként problémát, hogy egyensúlyozni kell a rugalmasság, és a központi vállalati kontroll között. A felsőbb menedzsment továbbá nehezen tolerálja az eltérő magatartást, valamint nem megfelelő oktatást kapnak a vezetők a témában. A vállalatok többsége ezt a megtartás különböző eszközeivel kompenzálja, mint például a mentorálással, a különböző üzleti területekre való áthelyezéssel, a rugalmas kondíciókkal. Technológia oldalról e folyamatokat leginkább HR információs, e-oktatási rendszerekkel, felhő alapú együttműködési megoldásokkal, vállalati közösségi hálózatokkal segítik.

Mire vágyik az Y generáció?

Az újonnan munkába lépő fiatalok is fejtörést okoznak a cégeknek. Az okok között szerepel, hogy e generációnak más elképzelése van a munkahelyi előmenetelről, a munka-magánélet egyensúlyáról, és a motivációról. A tanulmány megjegyzi, hogy az Y generációt motiválatlannak látják a felsővezetők, holott őket csupán mással lehet ösztönözni.

“A HR vezetőknek olyan környezetet kell kialakítaniuk, mely lehetővé teszi, hogy a munkavállalók megmutathassák egyéniségüket“- húzta alá Gilda Stahl, az Economist Intelligence Unit szerkesztője. A tanulmány rávilágít arra is, hogy a HR stratégiáknak meg kell felelni a régiók erősen eltérő igényeinek is. Míg például Közel-Keleten a kulturális, vallási ügyek kezelése a legnagyobb kihívás, addig Afrikában az oktatási, az Ázsia-Csendes-óceáni térségben a nyelvvel összefüggő kérdések jelentik a legnagyobb problémát az eltérő összetételű csapatokban. Nyugat-Európában ez a különböző generációk együttműködése.

A SuccessFactors, SAP vállalat szponzorálta globális tanulmányt 228 HR-es felsővezető válaszai, és mélyinterjúk alapján készítették el. “Mindannyian tudjuk, hogy az üzleti környezet drámain meg fog változni a következő évtizedekben. Az emberek különbözőségeit elfogadva nem csupán jobb munkahellyé tudjuk tenni az SAP-t, hanem erősítjük az innovációt, jobban szolgáljuk ügyfeleinket és versenyelőnyre teszünk szert” -mondta Anka Wittenberg, a szoftvercég munkahelyi diverzitásért, és bevonásért felelős vezetője.

Adjon visszajelzést!