Logisztikai és beszerzési tréningek
Az Európai Bizottság tegnap közzétette az EU-s országok közlekedésére vonatkozó első eredménytáblát. Az eredménytábla a tagállamok teljesítményét 22, közlekedéssel kapcsolatos területen hasonlítja össze, és a legtöbb területen megnevezi az öt legrosszabbul és az öt legjobban teljesítő országot. Az összesített pontszámok tekintetében Hollandia és Németország vezetik a rangsort. Magyarország a 19. helyre került a 28 ország rangsorában. A logisztikai indikátor tekintetében a 17. helyen végeztünk.

EU-s közlekedési eredménytábla: Magyarország 28 országból a 19. helyen áll

Az Európai Bizottság tegnap közzétette az EU-s országok közlekedésére vonatkozó első eredménytáblát. Az eredménytábla a tagállamok teljesítményét 22, közlekedéssel kapcsolatos területen hasonlítja össze, és a legtöbb területen megnevezi az öt legrosszabbul és az öt legjobban teljesítő országot. Az összesített pontszámok tekintetében Hollandia és Németország vezetik a rangsort. Magyarország a 19. helyre került a 28 ország rangsorában. A logisztikai indikátor tekintetében a 17. helyen végeztünk.

Az első EU-s közlekedési eredménytábla célja bemutatni az EU tagállamai által a közlekedés terén elért teljesítmények sokféleségét, hogy a tagállamok számára könnyebben azonosíthatóak legyenek a hiányosságok, és egyszerűbb legyen meghatározni a beruházási és szakmai prioritásokat. A felhasznált adatok több forrásból származnak (pl. az Eurostat, az Európai Környezetvédelmi Ügynökség, a Világbank és az OECD nyilvántartásaiból). A Bizottságnak szándékában áll az elkövetkezendő évek során a tagállamokkal, az ágazattal és más érdekeltekkel együttműködésben finomítani ezeken a mutatókon, és hosszú távon nyomon követni a tagállamok által elért eredményeket.

Siim Kallas, az Európai Bizottság alelnöke, mobilitáspolitikáért és közlekedésért felelős biztos a következőképpen nyilatkozott: ?Az új eredménytábla remek eszköz. Jól szemlélteti, hogy hol tartunk a közlekedési rendszerek hatékonyságának, felhasználó-központúságának, biztonságosságának és tisztaságának javításában. Természetesen csak pillanatképet ad, de a Bizottság és a tagállamok részére hivatkozási pontként, valamint ösztönzésként szolgálhat.?

Az eredménytáblában közlekedési mód szerint (közúti, vasúti, vízi vagy légi közlekedés) vagy a következő szempontok alapján lehet keresni:

  • egységes piac (piaci hozzáférés, szabályozási környezet);
  • infrastruktúra;
  • környezeti hatás;
  • biztonság;
  • az uniós jog átültetése;
  • az uniós jog megsértése;
  • innováció és kutatás;
  • logisztika.

A legtöbb táblán zölddel jelöljük az öt legjobb és pirossal az öt legrosszabb eredményt elért országot.

Az eredménytáblát kiegészítik az egyes országokra vonatkozó, nem rangsorolt statisztikák (pl. közlekedési kiadások összege, a különböző közlekedési módok arányai, az uniós támogatások felhasználása a közlekedésben).

Részletes országszintű adatokat a MEMO/14/277 tartalmaz.

A következő táblázat azt foglalja össze, hogy az egyes országok hányszor szerepelnek az öt legjobban és az öt legrosszabbul teljesítő között. A végső pontszámot a rossz eredmények számának a jó eredmények számából való kivonásával kapjuk meg.

HelyezésOrszágA legjobb öt közöttA leggyengébb öt közöttÖsszesített pontszám
1.NL11011
2.DE11110
3.SE918
4.UK927
5.DK505
6.FI633
7.LU523
8.MT422
9.AT321
10.FR541
11.IE550
12.SI440
13.ES440
14.BE440
15.EE45-1
16.SK45-1
17.LV45-1
18.CZ23-1
19.HU35-2
20.IT35-2
21.HR14-3
22.CY25-3
23.PT36-3
24.RO47-3
25.LT26-4
26.EL28-6
27.BG39-6
28.PL39-6

A részletes adatok ide kattintva böngészhetőek.

Adjon visszajelzést!