Logisztikai és beszerzési tréningek
Az Európai Bizottság a mai napon felhívást intézett a tagállamokhoz, hogy nyújtsanak be projektjavaslatokat az európai közlekedési összeköttetések korszerűsítésére, az e célra előirányzott 11,9 milliárd eurónyi forrás felhasználására.

Közlekedés: 11,9 milliárd euró az európai közlekedési folyosók fejlesztésére

Az Európai Bizottság felhívást intézett a tagállamokhoz, hogy nyújtsanak be projektjavaslatokat az európai közlekedési összeköttetések korszerűsítésére, az e célra előirányzott 11,9 milliárd eurónyi forrás felhasználására. Ez minden idők legnagyobb uniós forrásösszege, amely teljes egészében a közlekedési infrastruktúra fejlesztését szolgálja. A tagállamok 2015. február 26-áig nyújthatják be javaslataikat.

A fejlesztési források kilenc fő közlekedési folyosóra összpontosulnak, melyek együttesen alkotják az egységes piac gazdasági vérkeringését biztosító közlekedési gerinchálózatot (lásd a mellékelt térképet). Az uniós finanszírozásnak köszönhetően megszűnik számos szűk keresztmetszet, gyökeresen megújulnak a kelet?nyugati kapcsolódások, és az egész EU-ban korszerűbbé válnak a határokon átnyúló közlekedési műveletek a vállalkozások és a polgárok számára egyaránt.

Az Európai Bizottság közlekedésért felelős alelnöke, Siim Kallas kijelentette: ?A közlekedés a hatékony európai gazdaság létfeltétele, ezért minden eddiginél fontosabb szerepe van a gazdaság fellendülését szolgáló közlekedési infrastruktúra-beruházásoknak. Európa azon területei, melyek nem rendelkeznek jó közlekedési összeköttetésekkel, nem fognak növekedni és virágozni. A tagállamoknak meg kell ragadniuk az alkalmat, hogy olyan forrásokra pályázzanak, melyek jobban bekapcsolják őket Európa vérkeringésébe, növelik versenyképességüket, illetve egyszerűbb és gyorsabb közlekedési lehetőségeket kínálnak polgáraiknak és vállalkozásaiknak.?

Az új Európai Hálózatfinanszírozási Eszköznek köszönhetően a közlekedésfejlesztési források a 2014?2020 közötti időszakban a korábbi összeg háromszorosára, 26 milliárd euróra nőttek (a 2007?2013 közötti időszak 8 milliárd eurós keretéhez képest). A most rendelkezésre bocsátott összeg a közlekedésre előirányzott új források első részlete.

Az új koncepció elemei ? a közlekedésfejlesztési források megháromszorozása, illetve az a döntés, hogy a finanszírozást kilenc fő uniós közlekedési folyosóhoz kapcsolják ? együtt az EU közlekedési infrastruktúra-politikájának az 1980-as évekbeli indulás óta a legradikálisabb megújítását jelzik.

Az új, 2030-ig megvalósítandó gerinchálózat:

  • 94 fontos európai kikötőt kapcsol össze a vasúti és közúti kapcsolatokkal,
  • 38 kulcsfontosságú repülőteret lát el a közeli nagyvárosokba vezető vasúti összeköttetésekkel,
  • 15 000 km-nyi vasútvonalat tesz alkalmassá nagysebességű vasúti közlekedésre,
  • 35 határon átnyúló projektet fog megvalósítani a szűk keresztmetszetek enyhítésére.

A forrásokat a leginkább versenyképes projektek nyerik el, melyek kilenc fő közlekedési folyosó köré összpontosulnak Európában.

A projektek megvalósításához az uniós források mellett tagállami társfinanszírozás is szükséges. A pályázati kiírás eredményeit és a projekteknek ítélt forrásösszegeket 2015 nyarán teszik közzé.

tent

Adjon visszajelzést!