Logisztikai és beszerzési tréningek
E-útdíj: fizetős lesz az M0-s, 5 százalékkal emelkedik az e-útdíj

E-útdíj: fizetős lesz az M0-s, 5 százalékkal emelkedik az e-útdíj

A kormány jövő évi költségvetése alapján használatarányos útdíjbevételnek, áfával együtt, 150 milliárd forint helyett 189 milliárd forintnak kellene lennie. A NOL.hu szerint a többletet az M0-s fizetőssé tételével, és 5 százalékos díjemeléssel tervezik beszedni.

Január elsejétől a fővárost elkerülő csonka körgyűrű több szakaszának használatáért minden járműkategóriában fizetni kell. A 79 kilométer hosszú, körgyűrűn, a Szentendrei úttól az M3-ig, illetve 4-es főúttól az M5-ig sarcolják majd az utazókat.

A motorkerékpárral, személygépkocsival közlekedőknek a már megszokott e-matricával, a 3,5 tonnánál nagyobb teherautókat használó közúti fuvarozóknak, a megtett úttal arányosan számlázó HU-GO rendszerében kell leróniuk az állam által megkövetelt összeget.

Az 1-es főút és az M5-ös, illetve a 4-es főút és az M3-as között marad a díjmentesség.

Fizetősek lesznek az autópályák fővárosi bevezető szakaszai is. Így az M1-M7, az M3-as, az M5-ös, illetve az M6-os utolsó néhány kilométere. Lesz megyei e-matrica is. A megyénként egy évre ötezer forintért megváltható címkével azonban nem árt vigyázni. A megyehatár véletlen átlépése után a büntetés elkerülhetetlen.

A tehergépkocsik megtett úttal arányosan számolt útdíjai öt százalékkal emelkednek, az e-matrica nem drágul. Pontosabban a motorosok, a személygépkocsit használók számára maradnak az idei árak. – írja a NOL.hu.

Adjon visszajelzést!