Logisztikai és beszerzési tréningek
A lenti történeteket olvasóink küldték az elmúlt 24 órában. Mi valamennyi esetleírás hitelességében bízunk, de szerkesztőségünk nem vállalja a felelősséget azok hitelességért.

Beszámolók az EKAER-szám közúti ellenőrzéséről

A lenti történeteket olvasóink küldték az elmúlt napokban. Mi valamennyi esetleírás hitelességében bízunk – többen csatoltak szkennelt jegyzőkönyvet is, de szerkesztőségünk nem vállalja a felelősséget azok valóságtartalmáért.

A jelentős információhiány miatt fontosnak tartottuk megosztani ezeket a híreket.

Amennyiben információja van, kérjük, küldje el a logisztika@logisztika.hu címre.

Ezt a szóróanyagot kapták ellenőrzéskor a sofőrök ?

EKAER köteles küldemény már nem volt az autón, hiányolták a számot

Január 12-én Budapest környékén állították meg az autónkat. Mi első adózó, gyártó cég vagyunk, saját autóval a kapcsolt cégünk áruját szállítjuk multikhoz és nagykerekhez.  A gépkocsivezetőnek én 1 db  EKAER számot adtam nyomtatott formában, amit  ő a  vevőnél hagyott. Az ellenőrzés a szállítás után volt, (már másik helyre ment, ami már nem volt bejelentésre köteles rakomány),  az ellenőrzés során ezt éppen hiányolták. Ezen változtattam azóta, mert már ráírom a szállítólevélre, így biztosan nem fog elkallódni a vevő is tudja az otthagyott példányból, illetve a gépkocsivezetőnél is marad utána, ha már eljött a vevőtől. Még azt is ráírom, hogy mentes.

45 perces ellenőrzés, tételes áruvizsgálat

Eddig egyetlen autónkat állították meg útközben. ? órán keresztül vizsgálták az autó okmányait köztük legfőképpen az EKÁER bejelentést. Sűrű bocsánat kérések közepette engedték el az autót ? óra után. Azzal érveltek, hogy nagyon lassú a rendszerük.

Kaptunk még egy infót gyűjtős-, részrakós szállítmányozónktól is. Ott sem volt minden egyszerű. A határon megállították az autót, és minden árut tételesen átvizsgáltak az autón, az EKÁER számok miatt. Ez nagyon meglassítja a szállításokat!

Egy órás ellenőrzés, volt EKAER-szám

Volt már közúti ellenőrzés, belföldi relációban, egy belföldi beszállító szállított nekünk. Volt EKÁER szám, a sofőr rendelkezésére állt. Közvetlen szállítás volt nem gyűjtő.

Szállítólevelet, gépjármű fuvarlevelét és EKÁER számot kértek. Sofőr elmondása szerint az ellenőrzés 1 órán át tartott! Rakományt nem ellenőrizték. A gépkocsi vezető kapott egy okmányt az ellenőrzésről, amiben megállapítás nincs, csak az ellenőrzés ténye. Az ellenőrök NAV gépkocsijában ?telefonálgattak és laptopoztak?.

Véleményem szerint az ellenőrök tették a dolgukat, ahogy tudták, látták nem kockázatos a termék, így inkább az adminisztratív feladatokat látták el, ellenőrizték, nem az árura koncentráltak.

Csak az EKAER-számot kérték

Egyszer leállították a kocsinkat ez még 01.07, vagy 08-a volt. Akkor még nem volt EKAER kérve, és addig feltartóztatták, míg nem adtuk meg a gépkocsi vezetőnek. Majd elengedték, nem néztek mást.

Értékhatár alatt is kérték az EKAER-számot

Két román import kamionunkat is félreállított?k és akad?lyozt?k a tov?bbhalad?sát EKAER szám hi?nyában. Határozat ezidáig nem érkezett, cégünket sem telefon sem e-mailben nem keresték meg és nem tájékoztatták a felmerült problémáról. Minden inform?ciót a rom?n partnertől tudunk! A kamiot egy un. hatósági EKAER szám megadásával engedték tovább. De t?jékoztatt?k a sofőrt, hogy február 1 után már bírságot von maga ut?n az EKAER szám hiánya. (Holott a sofőr hivatkozott a 2 m Ft értékhatárra)

Szállítólevélen értéket és súlyt szeretett volna látni az ellenőr – EKAER-szám nem volt

Teherautó EKÁER szám nélkül importot bonyolított Ausztriából. Ellenőr kérte, hogy a szállítólevélen legyen rajta az áru súlya és értéke, mert így nem tudja megállapítani, hogy jogosan nincs a szállítmánynak EKÁER száma. Ellenőr közölte a sofőrrel, hogy február 01. től ilyen esetben zárolnia kell a szállítmányt.

Jelentős az erőforrás az ellenőrzésre

Amit biztosan tudunk, hogy az ellenőrzés nagyon aktív, a NAV jelentős erőforrást csoportosított erre a tevékenységre. Az ellenőrzések tapasztalataink szerint valóban a jogalkotó eredeti szándéka szerint történik, itt kifejezetten a nem kockázatos termékekről beszélek. Pl. Sopronban megállították autónkat, amin az egyik küldemény (gyűjtővel dolgozunk) 3000 kg felett volt, az értéke azonban csak 900e HUF.  Számonkérték a sofőrön a hiányzó ekaer számot, feljegyezték annak hiányát, majd szóbeli figyelmeztetéssel útjára engedték. Az exportőr nagyjából az útnak engedés után azonnal értesült az esetről, így mint szállítmányozók, mi is.

 Még decemberben indult el a kamion, nem volt EKAER-köteles

2015. január 2-án megállították az egyik általunk szervezett fuvart bonyolító kamiont, ami még 2014. decemberének utolsó napjaiban rakodott. Nem volt egyszerű megmagyarázni az ellenőrzést végzőknek, hogy a szállítás épp ezért még nem EKAER köteles.

Súlyhatár fölött, értékhatár alatt kérték az EKAER-számot, 15%-os büntetést helyeztek kilátásba február 1. után

Belföldi szállítás alkalmával partnerünk elindított felénk egy teljes kamion árut, amely súlyban jóval a 2,5 tonna fölött volt, az értéke viszont nem érte el a 2 millió forintot. Értelmezésük szerint erre nem kellett EKAER szám, így bá mi javasoltuk nekik, ők e nélkül küldték a szállítmányt.
Az igazoltatás során első körben az EKAER számot kérték a sofőrtől, amelyet nem tudott bemutatni, illetve jelezte, hogy a felrakó az értékhatárra hivatkozva nem adott neki. A NAV ellenőrök megjegyezték, hogy a próba időszak alatt nem büntetnek, de február 1. után azon nyomban hatósági zárat raknak a járműre, amelyet elkísérnek a lerakóra, ahol a lerakást jegyzőkönyvezik (súly és érték). Az értékhez a szállítási szerződést is ellenőrizni fogják. Amennyiben a lerakásnál bebizonyosodik, hogy bármelyik határt elérte a szállítmány, úgy a feladót büntetni fogják.
A fuvaros ma külön bement a NAV-hoz ennek utánajárni, ahol annyit fűztek hozzá, hogy ez esetben várhatóan 15%-os értékhatárral kerülne a büntetés kiszabásra.

A fenti történeteket olvasóink küldték az elmúlt napokban. Mi valamennyi esetleírás hitelességében bízunk – többen csatoltak szkennelt jegyzőkönyvet is, de szerkesztőségünk nem vállalja a felelősséget azok valóságtartalmáért.

A jelentős információhiány miatt fontosnak tartottuk megosztani ezeket a híreket.

Amennyiben információja van, kérjük, küldje el a logisztika@logisztika.hu címre.

Adjon visszajelzést!