Hiába a számos adminisztrációs könnyítés vagy az automatikus adatátadás, ha bizonyos adatok egyszerűen nem állnak rendelkezésre az EKÁER-szám igénylésére kötelezett vállalkozásnál.
Egy nagykereskedelemmel foglalkozó cég munkatársától megtudtuk: maga az EKÁER-szám igénylés rögzítése nem több tízperces munkánál. A legnagyobb gondot az okozza, hogy a beszállítóktól és a vevőktől pontos adatokat kell vadászni a bejelentéshez – attól függően, hogy ki intézi a fuvart.
A legnehezebb a rendszám megszerzése, hiszen sokszor az utolsó pillanatban dől el, hogy melyik kamion útvonalába illeszthető a fuvarfeladat legoptimálisabban, és bizony menet közben is előfordulhatnak változások.
Összességében egy órányi munka is adódhat abból, hogy telefonálgatással, e-mailezéssel megszerezhessék az adminisztrátorok a szükséges adatokat egyetlen EKÁER-számhoz.
– Erre lenne a legjobb segítség a szállítmányozói interfész, amit azonban még nem publikáltak a fejlesztők. A magunk részéről addig abban tudunk segíteni a saját ügyfeleinknek, hogy mobilapplikáción keresztül tudnak rendszámadatot küldeni a sofőrök az EKÁER-számhoz – mondta el kérdésünkre Poór Károly, a Dyntell-től.