Logisztikai és beszerzési tréningek
Nem indítottunk fuvart! Csak jött.

Nem indítottunk fuvart! Csak jött.

Újabb beszámoló érkezett az első éles EKÁER-napról egy három fővel dolgozó kereskedő cég ügyvezetőjétől.

Beszámoló az első éles EKÁER napról

Cégünk eddig viszonylag ritkán volt érintett az EKÁER-ben eltekintve attól, hogy a megrendeléseinket előre ütemeznünk kellett. Fő beszállítónk miután néhány telefon és e-mail váltással tisztáztuk, hogy miről van szó, segített abban, hogy  a feladott áruk értéke még véletlenül se lépje át a kritikus értéket.

Amikor pedig nagyobb értékű egyedi berendezést hoztunk be, némi küzdelem árán a futár cég megadta a rendszámot a repülőtérről, bár a netes felület szerint már a kocsi indulása után. De a kis kiszállító furgonokat amúgy sem gyakran állítják meg, ezt sem tették. Még volt egy saját fuvareszközzel a vevőnek való kiszállítás, itt legalább a rendszámot tudtuk. 🙂

Az első éles napon beütött a ménkű

A következő héten nagy bemutatót sorozatot szervezünk, a demo készülék 20.000 EURO értékű volt. Miután megbeszéltük, hogy a gép jelenleg  úton van Csehországból az olasz raktárba, azt hittük, hogy van időnk nyugodtan megszervezni a fuvart. A villám derült égből csapott le!

A németországi logisztikus, aki természetesen másik belső egységhez tartozik a multinál, mint akivel eddig beszéltünk, előzékenyen átirányította a fuvart Budapestre (egyébként teljesen logikusan).

Szerencsére az erről szóló mailt mindenkinek, nekem is elküldte.  Szerencsére – bár volt számos más teendőm -, éppen ránéztem a mailboxra. 🙂

Azonnali mail és telefon segítségével sikerült megállítani a fuvart, és elkezdhettük az EKÁER-be rögzítést, szerencsére a szállítmányozó fent volt az engedélyezett listán.  Az új partnerek bevitele azért még eltartott kb. egy órát de úgy fél egyre megbirkóztunk a feladattal, és kiadtuk az EKÁER számot.
Másnap megnézve az EKÁER-t megnyugodva láttuk, hogy a rendszámot a fuvarozó beírta, és 11 órára már ide is ért!

Csak annyi kellett volna a súlyos bírsághoz hogy én, az ügyvezető egy ideig nem nézem a mailjeimet, mert mondjuk tárgyalok valahol!
És nem indítottunk fuvart! Csak jött.

Amúgy rendkívül sok többlet adminisztrációt és figyelést jelent, bár az emelés a napi rutinban rendelt és érkező anyagokat most mentesítette.

A szállítás megszervezésekor a fő szempont nem az ár és a szállítás ideje, hanem az EKÁER. Ezek a feladatok  az alaptevékenységünktől vonják el az időt, embert felvenni eseti feladatra meg nagy luxus.

 

Adjon visszajelzést!