Logisztikai és beszerzési tréningek
EKÁER rendszerhiba

EKÁER rendszerhiba

EKÁER üzemzavar van. Ma reggel a kockázati biztosítékot a köztartozás mentes cégektől is kérte a rendszer. A délelőtt folyamán a NAV bejelentette, hogy 8 órától üzemzavar miatt visszavonásig leállították a rendszert.

Az EKÁER rendszerben 2015.03.11-én 08:00 órától bevezetett üzemszünet 2015.03.11-én 14:00 órától visszavonásra került
Nem sikerült összefuttatni a köztartozás mentes cégek adatbázisát az EKÁER-rel, így a rendszer ma reggel azoktól is kérte a kockázati biztosíték megfizetését a rendszer, akik mentességet élveznének. Néhány órával később a teljes leállásról adott hírt a EKÁER honlapja.

Azt tudtuk javasolni, hogy nyomtassák ki a köztartozásmentességről szóló igazolást, csináljanak képernyőmentést, jegyzőkönyvet és indítsák azzal a kamionokat.

Dolgoznak a megoldáson, addig is az alábbiak szerint érdemes eljárni.

Mit tegyen hiba esetén, ha webes felületet használ?

Győződjön meg róla a NAV honlapján, hogy nem tervezett karbantartás van, hanem üzemzavar, amit előre nem jelentettek be. Ha a honlapon már közzétették a leállás bejelentését, akkor nem kell mást tennie, mint legkésőbb a következő munkanapon megtenni a bejelentést. Ha nincs közlemény, akkor az alábbi lista szerint érdemes eljárni.

  1. Kalt-print-screenészítsen egy képernyőmentést, amin a dátum is látszik, másolja bele és mentse el egy dokumentumba, nyomtassa ki. (Alt + Print Screen billentyűkombinációval tud képernyőmentést csinálni.)
  2. A kapcsolódó paragrafusokkal együtt adják oda a sofőrnek a képernyőmentést.
  3. Érdemes a NAV honlapján keresztül (http://nav.gov.hu/nav/e-ugyfsz/levelkuldes) egy elektronikus üzenetet beküldeni a hibáról. A hiba teljes körű megírása után az email másolat opciót jelöljék be. Így az email-ben beérkezett nav visszaigazolás bizonyító erejű lehet.
  4. A következő munkanapon ne feledje el megtenni a bejelentést.

Mit tegyen, ha interfészen keresztül küldi be az adatokat?

Ez az interfész beállításaitól függ. Információink szerint a Dyntell megoldása például automatikusan 5 másodpercenként próbálja feladni a NAV-felé az igény, ha a szervertől hibaüzenet kap. Rendszerleállás esetén automatikusan létrehozza a fent javasolt dokumentumot, valamint e-mailes hibajelzést is küld a NAV-nak. Tehát nem kell újra és újra begépelni az adatokat, és igazolás is generálódik.

Adjon visszajelzést!