EKÁER üzemzavar van. Ma reggel a kockázati biztosítékot a köztartozás mentes cégektől is kérte a rendszer. A délelőtt folyamán a NAV bejelentette, hogy 8 órától üzemzavar miatt visszavonásig leállították a rendszert.
Dolgoznak a megoldáson, addig is az alábbiak szerint érdemes eljárni.
Mit tegyen hiba esetén, ha webes felületet használ?
Győződjön meg róla a NAV honlapján, hogy nem tervezett karbantartás van, hanem üzemzavar, amit előre nem jelentettek be. Ha a honlapon már közzétették a leállás bejelentését, akkor nem kell mást tennie, mint legkésőbb a következő munkanapon megtenni a bejelentést. Ha nincs közlemény, akkor az alábbi lista szerint érdemes eljárni.
- K
észítsen egy képernyőmentést, amin a dátum is látszik, másolja bele és mentse el egy dokumentumba, nyomtassa ki. (Alt + Print Screen billentyűkombinációval tud képernyőmentést csinálni.)
- A kapcsolódó paragrafusokkal együtt adják oda a sofőrnek a képernyőmentést.
- Érdemes a NAV honlapján keresztül (http://nav.gov.hu/nav/e-ugyfsz/levelkuldes) egy elektronikus üzenetet beküldeni a hibáról. A hiba teljes körű megírása után az email másolat opciót jelöljék be. Így az email-ben beérkezett nav visszaigazolás bizonyító erejű lehet.
- A következő munkanapon ne feledje el megtenni a bejelentést.
Mit tegyen, ha interfészen keresztül küldi be az adatokat?
Ez az interfész beállításaitól függ. Információink szerint a Dyntell megoldása például automatikusan 5 másodpercenként próbálja feladni a NAV-felé az igény, ha a szervertől hibaüzenet kap. Rendszerleállás esetén automatikusan létrehozza a fent javasolt dokumentumot, valamint e-mailes hibajelzést is küld a NAV-nak. Tehát nem kell újra és újra begépelni az adatokat, és igazolás is generálódik.