A kormány elfogadta a buszgyártási stratégiát

A kormány június 10-én elfogadta a buszgyártási stratégiát, mely szerint hitellel, támogatással és piaccal segíti azokat a hazai autóbuszgyártókat, akik képesek arra, hogy magas minőségben állítsanak elő magyar buszokat – jelentette ki Varga Mihály az alapításának 160. évfordulóját ünneplő Kravtex-Kühne Csoport új, 5600 négyzetméteres üzemcsarnokának avatásakor.

A nemzetgazdasági miniszter hangsúlyozta: a kormány célja, hogy három év múlva évente 1000-1200 új autóbuszt gyártsanak Magyarországon és hogy a magyar buszgyártók a belföldi igények kielégítésén túl külföldre is szállítsanak buszokat – jelentette be a tárcavezető. Megjegyezte: azokban az országokban, ahol jelentős a hazai autóbuszgyártás, ott a hazai szükségleteket elsősorban ezeknek a gyártóknak a járműveivel elégítik ki. A kormány célja az, hogy a hazai buszbeszerzések során is ez a törekvés érvényesüljön.

A mosonmagyaróvári beruházásról szólva a nemzetgazdasági miniszter kifejtette: a gyáregységben ezután évente 500 darab Credo autóbusz készülhet, így a fejlesztés újabb munkahelyeket teremt. Hozzátette: a most átadott gyártócsarnokkal a kelet-közép-európai régió egyik legnagyobb autóbuszgyára jön létre. Varga Mihály kiemelte: egy olyan hazai termelővállalat évfordulóját ünnepeljük, amely az elmúlt 160 évben megőrizte és továbbfejlesztette eredeti gépgyártási profilját, eredményesen vette fel a versenyt a nagy nemzetközi cégekkel, a kutatásfejlesztésben élen járva magas hozzáadott értékű termékeket gyárt.

Süli Csaba, a Kühne Zrt. vezérigazgatója a jubileumi ünnepségen kiemelte, hogy a mosonmagyaróvári cég 1856 óta foglalkozik mezőgépgyártással, és ezt a profilt mindvégig meg is tartotta. A hullámzó piaci igények miatt azonban új lehetőségeket is kerestek, így lettek nyugat-európai gépgyártó cégek beszállítói is. A Kravtex-Kühne cégcsoport a buszgyártási kapacitását is folyamatosan bővítette, így ma a legszélesebb termékkínálattal rendelkezik – tette hozzá.

A fentiekkel összefüggésben érdekes hírt osztott meg az autopro.hu portál.

A főváros buszbeszerzési folyamat úgy tűnik még nem jutott nyugvópontra. A BKV 2015-ben kiírt busztenderét a MABI megnyerte, amely döntést a főváros közgyűlése megvétózott. Korábbi sajtócikkekből az olvasható ki, hogy a főváros – szándékai szerint  – vagy Solaris (lengyel gyártmányú) buszokat vagy szolgáltatást vásárolna buszigényei lefedésére. Ebben az esetben magyar gyártású buszok nem kerülnének a fővároshoz.

Mentés

Mentés

Adjon visszajelzést!