Logisztikai és beszerzési tréningek
Vámismeretek tréning szimulációval

Vámismeretek tréning szimulációval

Újragondolt tréningünkön a szokásos módszertanokat elhagyva szimulációval vezetjük rá résztvevőinket a vámszakmai kérdések összefüggéseire és számos gyakorlati feladattal, esettanulmánnyal adunk hasznos segítséget ahhoz, hogy megalapozott döntéseket tudjanak hozni a vám- vagy ahhoz kapcsolódó területeken.

A szimulációk során résztvevőink lesznek felelősek egy vállalat vámügyeiért, ahol egyre bonyolultabb és bonyolultabb szakmai feladatokat kell megoldaniuk, amelyekre felfűzve sajátítják el az elméleti tudnivalókat is.

 

Képzési napok: 2016. szeptember 29-30.
Jelentkezési határidő: 2016. szeptember 21.
Helyszín: Budapest

JELENTKEZÉS

Fókuszaink a gyakorlatias tréning során:

  • Vám megállapításának és fizetésének menete
  • Árunyilatkozat-készítés (normál és egyszerűsített eljárásban)
  • Vámeljárások
  • Vámjogi egyszerűsítések rendszere
  • Vámstratégia kialakítása

    Kiknek ajánljuk a képzést?

    Azoknak a szakembereknek, akik komplex képet szeretnének kapni a vám területéről és jellemzően a logisztika, raktározás, beszerzés, vevőkapcsolatok, kontrolling, pénzügy, (stratégiai) tervezés, könyvelés területén dolgoznak.

    Mivel tréningünkön a hangsúly nem a napi vámügyintézői rutinfeladatokon, hanem a vámterülettel összefüggő kérdések megfelelő kontextusban történő megértésén van, ezért azoknak ajánljuk a kurzus elvégzését, akik vállalatuk számára a legjobb vámszakmai döntéseket szeretnék meghozni és céljuk a pénzügyi, logisztikai, jogi, adózási összefüggések feltárása.

    A tréning alkalmas az ismeretbővítésre minden olyan vállalat dolgozói számára, akiknek EU-n kívüli forgalma van, még akkor is – vagy különösen akkor-, ha nem ő végzi a napi vámfeladatokat.

    A képzés célja

    Célunk, hogy képessé tegyük a résztvevőket gyorsan és praktikusan eligazodni a legfontosabb vámeljárásokban és szituációkban, képessé tegyük őket valós problémák korai azonosítására, illetve azok megoldásra, mert az alkalmazott módszertan segítségével fejlődnek a vámügyekre vonatkozó elemző, problémafelismerő, problémamegoldó és kommunikációs, valamint együttműködési képességeikben, amelyek pedig hosszú távon szavatolják a vállalat hatékonyságát.

     

    A képzés nem helyettesíti a Vámügyintéző vagy Vám-, jövedéki- és termékdíj ügyintéző OKJ szerinti képzéseket (OKJ 51 344 03 és OKJ 54 344 03), amelyek államilag elismert bizonyítványt adnak a sikeresen teljesítők részére!

    Előnyök a vállalat számára

    A képzés során alkalmazott módszertan (szimuláció) segítségével a képzésben résztvevő kollégák a sorozatos döntési helyzetek és szituációs gyakorlatok miatt éles helyzetekben próbálhatják ki magukat, melyek eredménye, hogy képesek lesznek már másnaptól azonosítani a legfontosabb jelenlegi vagy jövőbeni döntési és problémahelyzeteket vállalatuknál, melyek révén fejleszthetők lesznek a vámszakmai folyamatok, illetve teljesítményük, beleértve saját maguk és a kapcsolódó kollégák munkája is.

    Tematika

    VÁMKEZELÉSI MEGBÍZÁS KITÖLTÉS

    Gyakorlat: vámkezelési megbízás kitöltése, fizetendő vámtartozás kiszámítása, tarifaszám és vámérték meghatározása, határozat ellenőrzése

    Elméleti témakörök: normál import vámeljárás folyamata, áruosztályozás, Taric rendszer, vámérték, származás, szabadkereskedelmi megállapodások, vámkiszabás, vámfizetés módja és határideje, halasztott vámfizetés, vámeljárást kísérő egyéb okmányok, képviselet, ügyletek

     

    ÁRUNYILATKOZAT KÉSZÍTÉS

    Gyakorlat: EV okmány kitöltése

    Elméleti témakörök: árunyilatkozat adás, EV okmány adattartama és kitöltése, export eljárás vám és áfa összefüggései, árunyilatkozat elfogadása utáni feladatok (törlés, módosítás, utólagos kiléptetés), korlátozó-tiltó rendelkezések

     

    VÁMSTRATÉGIA KIALAKÍTÁSA

    Gyakorlat: megadott adatok és információk alapján a megfelelő vámeljárások rendszerének kiválasztása, kalkuláció a megtakarított vámra

    Elméleti témakörök: státusz, vámfelügyelet, biztosítékok rendszere, Vámunió, jogszabályi alapok, UVK, be- és kiléptetés, átmeneti megőrzés, átmeneti megőrzési engedély, vámeljárások rendszere, státusz igazolás

     

    EGYSZERŰSÍTETT VÁMELJÁRÁS

    Gyakorlat: egyszerűsített szabadforgalomba helyezés folyamatábrájának elkészítése, engedély és engedély kérelem vizsgálata

    Elméleti témakörök: egyszerűsítések az árutovábbításban (EC, EF), AEO, nyilatkozattevő nyilvántartásaiba való bejegyzési eljárás, központi vámkezelés, engedélyezés, önadózói engedély

    Trénerünk

    Tüske Zsuzsanna

    A J&J Center Kft. tulajdonos ügyvezetője. Közgazdász alapképzést követően, angol nyelven szerzett MSc International Business végzettséget, majd vám- és jövedéki ügyintézői képesítést. 2005-ben csatlakozott a vám- és közvetett adókkal kapcsolatos adminisztratív szolgáltatásokat és tanácsadást nyújtó családi középvállalkozáshoz, így folytatva a több mint 100 éves családi hagyományt. Először a cég gazdálkodási osztályát vezeti, majd a megbízók napi vámfolyamatait outsourcing keretében ellátó vámcsoportok munkáját felügyeli. 2013-tól ügyvezető, emellett aktív részt vállal a cég tanácsadási tevékenységében.

    Főiskolásoknak, vámügyintézőknek oktat vámjogot és adózási ismereteket, valamint tagja a Magyar Vámügyi Szövetség jogi és etikai bizottságának, illetve az MLBKT-nak is. Ezen oktatói munkája mellett aktív trénere az MLBKT-nak is, számos sikeres vállalati tréningben dolgoztunk már vele. Hallgatóink véleménye szerint erősségei közé tartozik a közvetlen oktatói stílus, tudása naprakész és széles körű ismeretekkel rendelkezik, magyarázatai pedig érthetőek. A vám mellett szakterülete a közvetett adózás és az EKAER is.

    Bekapcsolódási feltétel és teljesítménymérés

    Minimum középfokú végzettséget igazoló bizonyítvány. (Kérjük, hogy jelentkezéskor küldje el az irat másolatát.)

    A tréning módszertanának köszönhetően a teljesítménymérés a képzés folyamatába épített. A sikeresen teljesítő résztvevők igazolásként az MLBKT SCM Tréning Központjának tanúsítványát kapják.

    Részvételi díjak és feltételek

    Listaár: 109 000 Ft+ÁFA/fő

    Kedvezmények:

    • Egyéni MLBKT tagoknak a képzési díj: 103 550 Ft+ÁFA/fő
    • Intézményi MLBKT tagoknak a képzési díj: 87 200 Ft+ÁFA/fő
    • Két vagy több fő beiskolázása esetén kérje egyedi ajánlatunkat a trening@logisztika.hu e-mail címen!

    A kedvezményeket a költségviselő után tudjuk megadni, és a kedvezmények nem összevonhatók!

    JELENTKEZÉS

    Min. induló csoportlétszám: 8 fő, Max. csoportlétszám: 12 fő

     

    Részvételi feltételek
    Jelentkezését a részvételi díj befizetésére szóló átutalásos számlánkkal igazoljuk vissza (kivéve kihelyezett vállalati képzések). A képzés előtti 3. hétig (21. napig) írásban történő lemondás esetén nem számítunk fel lemondási díjat. A képzés előtti 14. napig írásban történő lemondás esetén a részvételi díj 50%-át számítjuk fel technikai költségként. Ez utáni lemondás esetében a teljes részvételi díj esedékes. Fenntartjuk magunknak a jogot, hogy nem megfelelő érdeklődés esetén a képzés megtartásától eltekintsünk. Ekkor a részvételi díjat nem számlázzuk ki, vagy visszafizetjük, de a résztvevő további anyagi igénnyel nem léphet fel. Az MLBKT SCM Tréning Központja a változtatás jogát fenntartja.

    Jelentkezésével Ön hozzájárul, hogy a megadott elérhetőségekre a Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) SCM Tréning Központja tájékoztató anyagokat küldjön képzési szolgáltatásairól. Jelentkezésével Ön elfogadja az MLBKT SCM Tréning Központjának Általános Szerződési Feltételeit.

    Jelentkezés és további információk

    Amennyiben a képzéshez kapcsolódóan kérdése van, keresse munkatársunkat az alábbi elérhetőségeken:

    Benesch Anita, +36 1 267 8740, trening@logisztika.hu

Adjon visszajelzést!