A világelső hajó 101 kikötőt érint
A “Solar Impulse of the Seas” névre keresztelt 30 méter hosszú és 12,8 méter széles hajót Franciaországban építették. A hajó az 1994-es Jules Verne tengeri versenyen már gyorsasági sikert ért el, az elmúlt időszakban meghajtását korszerűsítették – szél turbinát, napelemeket és hidrogén motort kapott. A hidrogént a napelemekből nyert villamos energiával állítják elő vízbontással. Napos időben a jármű hajtására szolgáló energiát a napelemek, szeles időben a turbinák biztosítják. Szélcsendes, borús időben illetve éjszaka a megtermelt hidrogént hasznosítva az előrejutást a hidrogénmotorok biztosítják.
„Először van lehetőségünk az óceán felfedezésére úgy, hogy egyáltalán nem hagyunk nyomot magunk mögött” – mondta el Jerome Delafosse, az expedíció vezetője és kapitánya.
Az Energy Observer világ körüli kalandozása hat évig tart majd, összesen 101 megállót terveznek a Kubától Indiáig tartó útja során.
„A mi hajónk lesz az első, amelyik autonóm berendezésekkel képes tengervizet sótalanítani és hidrogént előállítani” – mondta el Victorien Erussard dokumentum filmkészítő.
Az alkalmazott technológia eredményeként a hajó az utazás során egyáltalán nem használ fel fosszilis energiát – szemben a ma használatos vízi járművek 96 %-ával.
Forrás: EcoWatch