Logisztikai és beszerzési tréningek
Nem néznek hátra – négy generáció a Hirschler Glas-nál

Nem néznek hátra – négy generáció a Hirschler Glas-nál

Rendszereken átívelő sikerek

 

Már a negyedik generáció dolgozik a család nevét viselő Hirschler Glas-ban, de már készülődik az ötödik is. A cég Európában is különlegesnek mondható technológiával készít visszapillantó tükröket, de a sikert így sem adják könnyen – derül ki Hirschler Judit, az alapító dédunokájának, a jelenlegi cégvezetőnek szavaiból.

 

Az ország történetét tekintve elképesztőnek mondható, hogy családja 117 év óta folytatja ugyanazt a mesterséget, és közben folyamatosan megőrizték önállóságukat. Hogyan tudták megúszni a Rákosi- és Kádár-korszak államosító törekvéseit?

Több, szerencsésnek mondható tényező is közrejátszott ebben. Először is, Sopron a nyugati határszélen különleges státuszban volt, amolyan zárt övezetnek számított, ahol még a kommunizmus sem éreztette annyira a hatását, itt nem akartak mindent államosítani. Nem is volt olyan vállalat vagy szövetkezet, amibe a mi üveges tevékenységünk beleillett volna. A műhelyben is csak a család dolgozott, nem mondhatták, hogy kizsákmányolók vagyunk.

Próbálkozások ettől még persze voltak. Előfordult az is, hogy már feltették a családot a teherautóra kitelepítéshez, amikor valakinek eszébe jutott, hogy ha a Hirschleréket elviszik, ki fogja megcsinálni az ablakokat? Így aztán megmaradhatott a család kezében a vállalkozás, és ez nem volt egyedülálló Sopronban.

 

A rendszerváltás sok kisvállalkozót felkészületlenül ért. Önök mit csináltak másképpen, hogy meg tudtak birkózni a hirtelen változással, a konkurencia megjelenésével?

Nem biztos, hogy jobban csináltuk, mint mások. Viszont annyira egyedi a tevékenységünk, annyi nehezen megszerezhető tudást igényel, hogy nem termett minden bokorban konkurencia. A papában annyi tapasztalat gyűlt össze a tükrök bevonásáról és hajlításáról, amit a konkurensek nehezen tudtak volna behozni. Volt aki megpróbálkozott vele, de hamar belebukott. Ez nem olyan egyszerű, mint venni egy fröccsöntőgépet vagy nyitni egy kozmetikát.

 

A teljes cikk megjelent az MLBKT által kiadott Logisztikai Híradó októberi számában. A cikk és a teljes kiadvány csak tagjainknak és megrendelőinknek elérhető. Ha szeretné, hogy a tagsági feltételekről tájékoztassuk, vagy szeretne előfizetni a kiadványra, kérjük írjon a következő e-mail címre: logisztika@logisztika.hu.

 

Adjon visszajelzést!