Internetes fizetési csalások visszaszorítása – magyar megoldás

Internetes fizetési csalások visszaszorítása – magyar megoldás

Becslések szerint éves szinten világszerte közel hétezer milliárd forintnyi kárt okoztak tavaly az online bankkártyás fizetési visszaélések.

A hazai internetes fizetési piac meghatározó szereplője, a Barion a problémára válaszul bevezette a magyar SEON megoldását, mely a kártyás csalások több mint nyolcvan százalékát előre jelzi az online kereskedők számára, így a visszaélések nagy része megelőzhető.

A bankkártyás fizetési csalásokért a jelenlegi szabályozás értelmében a kereskedők felelnek, tehát visszaélés esetén vissza kell téríteniük a kártyatulajdonosnak a vásárlás összegét, még akkor is, ha az áru már kiszállításra került a csalónak.

Az internetes fizetési megoldások területén hazánkban élenjáró, és Európában is vezető szerepre törő Barion, illetve az innovatív visszaélés megelőző rendszert fejlesztő szintén magyar SEON összefogott, melynek eredményeként az online fizetési szolgáltató Barion Fraud Buster néven kínál megoldást az online kártyás fizetési csalások visszaszorítása érdekében.

A Barion fizetési rendszerébe épített eszköz a kártyás visszaélési kísérletek több mint nyolcvan százalékát képes kiszűrni, egy algoritmus segítségével a csalás kockázatának esélye szerint osztályozza a vásárlásokat, és amennyiben nagy a csalás valószínűsége, a rendszer automatikusan blokkolja a tranzakciót. Kisebb csaláskockázat esetén pedig e-mailben jelzést küld a kereskedőnek a gyanús vásárlási kísérletről, ilyen esetben érdemes a cégnek más csatornán, például telefonon keresztül megbizonyosodni, hogy valóban a kártyatulajdonos próbált-e meg a plasztikkal fizetni.

A SEON rendszere az adatelemzésen alapszik. A rendszer vizsgálja az eszköz IP címét, értékeli a vásárló e-mail címét, és ez alapján elemzi a közösségi médián fellelhető profil információkat. A SEON emellett szemügyre veszi a felhasználó viselkedését, a földrajzi helyet, illetve ellenőrzi az eszközt is, amelyről a tranzakciót kezdeményezik. Mindezeket pedig összeveti a kártyatulajdonosra korábbi online viselkedés mintázatával.

Forrás: www.mediapiac.com

Adjon visszajelzést!