Logisztikai és beszerzési tréningek
Az Év Logisztikai Menedzsere 2017

Az Év Logisztikai Menedzsere 2017

A bizalom ereje

 

A logisztika csapatmunka, és a kölcsönös bizalmon kell alapulnia – állítja határozottan Kovács Marcell, a Masped Logisztika Kft. ügyvezető igazgatója. Az Év Logisztikai Menedzsere díj friss kitüntetettje folyamatosan keresi az új lehetőségeket, és úgy véli: olyan változások előtt állunk, hogy néhány év múlva rá sem ismerünk a logisztikai szakmára.

 

Mennyire egyenesen vezetett az útja a raktárlogisztikához?

A logisztikára hamar rátaláltam és onnan mondhatni szerves fejlődés lett a raktározás is. A győri főiskolán nemzetközi szállítmányozást tanultam, majd a Lagermaxnál kezdtem el dolgozni, miközben elvégeztem egy kétéves posztgraduális közgazdász-képzést is Pécsett. A Lagermaxnál elsősorban konténeres és légi szállítással foglalkoztam, de a szokványos szállítmányozás mellett hamarosan más szolgáltatásokat is kínálni kezdtünk: vámkezelés, tárolás, szortírozás, címkézés, komissiózás. Egy teljes bolthálózatra meg tudtuk csinálni például, hogy a konténerben bejövő cipőket összeválogattuk az üzletek igényei szerint, felcímkéztük, és úgy szállítottuk ki, hogy a boltokban már csak fel kellett pakolni a polcokra. Ebből aztán szépen kinőtt a raktárlogisztika is. Két éve dolgoztam ott, amikor felkértek, hogy legyek a terület vezetője. Elvállaltam azzal a feltétellel, hogy a társosztályok is megértik az együttműködés szükségességét. Ez végül nehézkes volt, így engedtem a volt kollégák csábításának, akik a Maspedhez hívtak.

 

A Masped Logisztikánál milyen feladattal bízták meg?

A cég akkor, a 2000-es évek elején vágott bele a raktárlogisztikai tevékenységbe. Dunakeszin, pontosabban az Alagi majorban egy 3200 négyzetméteres raktárban az egyik nagy, magyarországi érdekeltséggel is rendelkező elektronikai gyártót kezdték kiszolgálni. Korábban csak gyűjtőraktárakat működtetett a vállalat, ahol gyakorlatilag csak vámkezelték, és egyik járműről a másikra pakolták az árut. Egy logisztikai raktárban viszont egészen mások a feladatok. Komissiózni kellett a termékeket, garancialeveleket tenni hozzájuk, szállítóleveleket nyomtatni. Ehhez sem a tapasztalat, sem a rendszerek, sem a folyamatok nem voltak meg.

Ezt kellett nekem megszervezni. Az elején napi nyolc órában a raktárban irányítottam a munkát, másik nyolc órában pedig az irodai feladatokat végeztem el, rendeléseket adtam le, leendő munkatársakat interjúztattam, és így tovább. Mindezt szoros felügyelet mellett, mert az említett gyártónál ez volt az első eset, hogy kiszervezték a logisztikát, így rendszeresen állítottak be hozzánk magas rangú vezetők az ügyféltől, hogy lássák, hogyan kezeljük az árujukat. Nagyon jó kapcsolat alakult ki közöttünk.

 

 

A teljes cikk megjelent az MLBKT által kiadott Logisztikai Híradó decemberi számában. A cikk és a teljes kiadvány csak tagjainknak és megrendelőinknek elérhető.

Érdekli az MLBKT tagság? MLBKT Tagság

Szeretne előfizetni a Logisztikai Híradóra? Előfizetés

Ha csak ez a lapszám érdekli, 1000Ft+Áfa/lap áron megvásárolhatja az elektronikus verziót (Pdf). Kérjük a megrendeléskor a megjegyzés rovatban tüntesse fel a lapszámot.  Megrendelés

Ha további kérdése lenne, kérjük írjon a logisztika@logisztika.hu címre.

Adjon visszajelzést!