Logisztikai és beszerzési tréningek
BVK’18 – Vendor management vagy a beszállítók aranykora

BVK’18 – Vendor management vagy a beszállítók aranykora

2018. május 9.

 

Az MLBKT Beszerzési Vezetők Klubja (BVK) 2018-ban is egynapos izgalmas szakmai konferenciára invitál minden olyan érdeklődőt, aki munkájából vagy érdeklődéséből kifolyólag szívesen és lelkesen kapcsolódik be a beszerzési gyakorlatokkal kapcsolatos diskuzusokba. Olyan programon vehetnek részt, ahol az előadók a beszerzést naponta érő kihívásokkal, aktualitásokkal foglalkoznak, a gyakorlatban használható példákat, módszereket mutatnak be és lehetőség nyílik a nyitott interaktív véleménycserére.

Fókuszunkba ezúttal a beszállítói piacok komplexebbé válása, a piacon található kapacitások szűkülése és ezen helyzetek kezelése, valamint a  strukturált vendor management gyakorlatok és praktikák kerülnek.

Program

8:30-9:00
Regisztráció

Moderátor: Gábor Zsolt, ProcurCon Kft., ügyvezető

9:00-9:10

Köszöntő

Giltán Tivadar, az MLBKT Beszerzési Vezetők Klubjának elnöke

9:10-09:50
“Idő van” – A magyar gazdaság növekedési kilátásai a nemzetközi környezetben

Madár István

Madár István

Portfolio.hu, Budapesti Corvinus Egyetem
Madár István a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen végzett 1997-ben. 2013-ig az egyetem Gazdaságpolitika Tanszékének oktatója. Emellett 2000-től 2006-ig a Világgazdaság napilap újságírója, szerkesztője. 2006-tól a Portfolio vezető elemzője, rovatvezetője. 2016-tól a Budapesti Corvinus Egyetem címzetes egyetemi docense. A Magyar Közgazdasági Társaság elnökségi tagja.

09:50-10:30
Miben különböznek a mai 20-as, 30-as, 40-es munkavállalók

Tari Annamária

Tari Annamária

Klinikai pszichológus, pszichoterapeuta, szűkebb szakterülete a pszichoanalízis

Több éve rendszeresen foglalkozik a fogyasztói társadalom hatásaival,a média és az emberi tényezők összefüggéseivel,
a társadalmi változások egyénekre ható vonásaival. Rendszeresen publikál és előadásokat tart a témában.

10:30-11:00
Kávészünet

 

11:00-11:20
Luxus-e a vendor management vagy alapvető eszköz

 

Azurák Zsolt, beszerzési és logisztikai igazgató, Magyar Telekom Nyrt.

Azurák Zsolt, beszerzési és logisztikai igazgató, Magyar Telekom Nyrt.

Az előadás a vendor management általános kérdésit járja körbe kezdve a vendor management fontosságától a beszállító előminősítésen át egészen a stratégiai együttműködésig.

Olyan kérdéseket feszegetve, mint:
Szervezetileg hol érdemes felállítani egy vendor managementtel foglalkozó szakmai csapatot?
Kell-e e egyáltalán egy ilyen szervezetet fenntartani?
Milyen eredmények varhatóak el egy ilyen szervezettől…stb.?

Természetesen nem maradhat el pár konkrét példa és megoldás ismertetése a Magyar Telekom életéből sem. Az előadás nem titkolt célja a konferencia központi témájának, egyfajta felvezetése elősegítve ezzel a szakmai konferencia interaktív beszélgetéseit. Olyan kérdések ezek melyek megvitatása és mélyebb kifejtése jó alapot adhat egy pezsgő vita beindításához a délutáni szakmai beszélgetéseken.

Pályafutását a Servier Hungária gyógyszerkutató Kft-nél kezdte majd a székesfehérvári Alcoa-Köfém Kft. és később a holland tulajdonú KeyTec  Kft-nél folytatta, ahol nemcsak beszerzési hanem logisztikai, supply chain és customer service területeken is értékes tapasztalatokat gyűjtött. 2008 óta tagja a Magyar Telekom beszerzési csapatának. 2012-2013 között a Magyar Telekom montenegrói leányvállalatának beszerzési- és logisztikai igazgatójaként tevékenykedett. Jelenlegi feladatkörét 2013 óta látja el, ahol a Magyar Telekom Csoport, beleértve a T-System Magyarország, teljes beszerzési és logisztikai feladataiért felel.

 

 

11:20-11:40
Beszállítói meglepetések – elkerülhetők?

Oláh Sándor, Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek Hungária Kft., Central Strategic Purchasing Manager

Oláh Sándor, Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek Hungária Kft., Central Strategic Purchasing Manager

 

A mindennapi rohanásban néha nem vesszük észre, hogy a sürgető ügyek megbeszélésén túl nem marad időnk a beszállítói kapcsolat, az üzleti környezet, az együttműködés milyenségének megvizsgálására.

Hirtelen kapacitáshiány? Beszállítónk hirtelen befejezi a számunkra kritikus technológia gyártását? Ártárgyalásra készülve a saját céljainkat tudjuk, de azt nem, hogy a beszállítónkat mi vonzza? Elfajuló konfliktus a kapcsolatban? Szinte biztosan a Vendor Management hiányosságát jelzik.

A gondolatébresztő előadás során röviden áttekintünk egy megoldást, és az általában megvizsgálandó témaköröket.

Gépészmérnök, 20+ éve a fémes technológiák területén, multinacionális környezetben, az EMEA területen dolgozó beszerzési szakember, stratégiai beszerzési vezető.

Vallja, hogy beszerzőként megfelelő szakmai alázattal kell együtt működnünk sikerünk kulcsaival, a jó beszállítókkal, és saját igényeink megfogalmazása mellett elengedhetetlen a beszállítók megismerése, meghallgatása is.

Egy formabontó beszállítói együttműködés által elért kiemelkedő sikerű projektje alapján 2013-ban elnyerte az Év Beszerzési Menedzsere címet.

11:40-12:20
Kerekasztal beszélgetés a vendor managementről

Résztvevők:
Azurák Zsolt, beszerzési és logisztikai igazgató
Gondáné Borbély Beatrix, Chinoin Zrt., beszerzés vezető
Oláh Sándor, Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek Hungária Kft., Central Strategic Purchasing Manager
Pekár János, Kühne + Nagel Kft., beszerzési vezető

Konferenciánk egyik fő témáját a plenáris szakasz végén beszéljük át. Tényleg itt a beszállítók aranykora? Mire megoldás és mire nem a vendor management? Melyek a nehézségek és előnyök? Mely szegmensben használható és melyikben nem ez a módszer? Ezekkel a kérdésekkel foglalkoznak az asztal körül beszélgető szakemberek.

12:20-12:40
Közös fotózás

12:40-14:00
Ebéd

Az interaktív modulokban egy rövid gondolatébresztő felvezető után a résztvevők aktív közreműködésével vitatjuk meg a témákkal kapcsolatos tapasztalatokat, meglátásokat, megoldási javaslatokat.

Vendor management a gyakorlatban

Interaktív modul I. szekció

14:00-14:45
A digitális vendor management

Gruhala Péter, Partner, Stratis Kft.

Gruhala Péter, Partner, Stratis Kft.

  • Tudásmegosztás és együttgondolkodás a vendor management-ről mint rendszerről, annak
  • stratégiai, szervezeti, folyamat és IT dimenziói mentén,
  • Gondolatébresztőnek bemutatásra kerülnek nemzetközi kutatási anyagok illetve a hazai VM projektek tapasztalatai,
  • Megnézzük, hogy a résztvevő cégek mennyire érettek a VM működtetésében, annak digitalizálásában,
  • Együtt megválaszoljuk az “IT-vel vagy nélküle?” kérdést illetve kijelöljük a VM digitalizálható területeit.

Az ügyfélkapcsolat kezelő rendszerek (CRM) egyik evangélistájaként és bevezetési projektek szakértőjeként könnyen megtaláltam az analógiát az ügyfél illetve a szállító  kezelés között. A könnyen implementálható analógián túl, azért is szeretem a vendor management projekteket, mert itt “Dávidot” a Vásárlót ruházzuk fel olyan módszerekkel és eszközökkel, melyek ezidáig csak a szállító oldalon álltak rendelkezésre.  Tanácsadóként célom olyan témákra felhívni a figyelmet, melyek üzleti hasznossága már szinte a projekt során bebizonyosodik. Az elmúlt 4-5 év magyar nagyvállalatok VM érettségének felmérése, beszállító audit illetve a VM folyamatok kialakítása során kialakult bennem az a meggyőződés, hogy a vendor management egy ilyen terület.

14:50-15:35
Kiút keresés a beszállítói sakk-matt helyzetből

Dombai Róbert, Infineon Technologies

Dombai Róbert, Infineon Technologies

A megnövekedett kereslet világszintű kapacitás hiányt okoz, melyet a beruházások csak 2-3 éves késéssel tudnak lekövetni. Jelenleg a ipari szektorban, különösen az automotive és zöldenergia szegmensben bármit el lehet adni bármennyiért. Az árak emelkednek, a tárgyalási technikák, forgatókönyvek háttérbe szorulnak. Már nem a discount a kérdés, hanem a termelés zavartalan biztosítása. Mi lehet a kiút? Milyen céljai lehetnek ilyen helyzetben a beszerzésnek rövid és középtávon? Mik az előrejelzések? Hogyan javíthatunk mindezek ellenére a pozícióinkon ártárgyalás során? Ezekre a kérdésekre keressük közösen a választ.

Közel 20 éve tevékenykedem az ellátási lánc és a projektmenedzsment területén. Részt vettem több zöldmezős beruházás elindításában, komplett beszerzési-, logisztikai- és beszállító fejlesztési projekt résztvevője és felelőse voltam.

Jelenleg az Infineon Technologies stratégiai beszerzésért felelős csapat tagjaként egyre többször találkozom azzal, hogy a jelenlegi felpumpált keresleti piacon már nem csak a saving, hanem a gyártás folyamatosságának biztosítása is egyre nehezebb feladattá kezd válni. Hogyan keressünk, és hogyan találjunk kiutat beszerzőként a jelenlegi helyzetből?

Beszerzés – múlt/jelen/jövő


Interaktív modul II. szekció

14:00-14:45
Tükörbe nézünk: kell-e ma a beszerzés a nagyvállalatnak?

Horváth Tamás, Az Év Beszerzési Menedzsere 2017

Horváth Tamás, Az Év Beszerzési Menedzsere 2017

Egy szakmai önkritikus témával készül a délutáni “Beszerzés – múlt / jelen / jövő” témablokkban:

kell-e ma a beszerzés a nagyvállalatoknak? Hosszútávon mi a szerepe a beszerzésnek? Mennyire lesz fontos a beszerzés a jövőben?
Mi miatt szorulhat háttérbe a beszerzési funkció? Mitől maradhat releváns szereplő a beszerzés?

 

Az “Év Beszerzési Menedzsere” lett 2017-ben és MA-TAK-EL Zrt. vezérigazgatója volt. 11 év (osztrák és kelet-közép európai) beszerzési vezetői és integrációs tapasztalat után 2016 óta tevékenykedik itthon és vállal aktív szerepet a szakma fejlődésében.

 

14:50-15:35
Digitalizálás, automatizálás, mesterséges intelligencia

 

Szabó Ákos, Ügyvezető, Electool Hungary Kft.

Szabó Ákos, Ügyvezető, Electool Hungary Kft.


Az Ipar 4.0 hangzatos hívószóvá vált, a digitalizációval, automatizálással, mesterséges intelligenciával kapcsolatos tapasztalatok napról, napra bővülnek, ezért elmaradhatatlan a témakör kiemelése, melyről a vitaindító előadás után kölcsönös tapasztalatcserére lesz lehetőség.

 

Főbb szakterületei az elektronikus beszerzés és az indirekt beszerzés. Az MLBKT Beszerzési Vezetők Klubjának nyolc éven keresztül volt vezetőségi tagja.
Oktat többek között a Budapesti Corvinus Egyetem több kurzusán, az MLBKT, a Budapesti Műszaki Egyetem Mérnöktovábbképző Intézetében, és számtalan független szervezet képzésén.

15:35-16:00
Kávészünet

Záró plenáris ülés

16:00-16:35

„  Ne jussunk el odáig, hogy Avagy a problémát nem kezelni és menedzselni kell, hanem megelőzni.”

Rákosi Károly, Purchasing Manager, Sumitomo Electric Wiring Systems

Rákosi Károly, Purchasing Manager, Sumitomo Electric Wiring Systems

Gyakorlatban a problémamegoldásnak 3 stációja van:
Tűzoltás Szisztematikus és konstruktív problémakezelés Megelőzés.

Sokan tartják úgy, hogy a megelőzéshez kell a varázslatos üveggömb, és még akkor sem lehet biztosan tudni, hogy mi fog történni.

Ez így igaz, de legalább az üveggömböt vegyük meg !

Több mint 20 éve van a pályán, melyből közel 18 évet aktívan az autóiparban dolgozott és dolgozik ma is. A beszerzést nem munkának hanem hivatásnak tekinti.

16:35-16:45
Zárszó

Giltán Tivadar, az MLBKT Beszerzési Vezetők Klubjának elnöke

Miért érdemes eljönni?

  • Néhány tartalmas szakmai előadás mellett együtt dolgozzuk fel az aktuális kihívásokat a beszerzésben.
  • Mert kíváncsiak vagyunk egymás véleményére.
  • Vendég előadónk idén is segíti, hogy közösen másképp gondolkozzunk.
  • A beszerzői szakma képviselői egy helyen, egy időben.
  • Látni és látszani: kötetlen ismerkedési lehetőség a szünetekben a szektor meghatározó szereplőivel.

Részvételi díj

MLBKT tagoknak: 42.000 Ft + áfa
Nem MLBKT tagoknak: 49.000 Ft + áfa;

(A részvételi díj tartalmazza a szakmai konferencián való részvételt, a kávészüneteket és az ebédet.)

Helyszín

Park Inn by Radisson Budapest
H-1138 Budapest Szekszárdi utca 16-18.

 

Regisztráljon most!

2018. május 9.,BVK’18 
Vendor management vagy a beszállítók aranykora 

 

Megközelítés és parkolási információk

Megközelítés tömegközlekedéssel:

A főváros virágzó és folyamatosan növekvő üzeleti negyedének szívében álló Park Inn by Radisson Budapest számos multinacionális cég, irodaházak, bevásároló központ közvetlen közelében helyezkedik el. A szállodától kb. 500 méterre található 3-as (kék) metró pótlóbusz gyalogosan tíz perc alatt elérhető. Részletes tájékoztató >>>

GPS koordináták:
Szélesség: É 47°33′ 11.59″; Hosszúság: K 19°4′ 41.85″
47.553324 / 19.078448

Parkolás

A szálloda mélygarázsában a parkolás díja 300.- Ft / gépkocsi / óra vagy 2800 Ft / nap. A szálloda a szabad parkolóhelyek függvényében tudja biztosítani a parkolást a helyszínen.
Útmutató a parkolóhoz>>>


Részvételi feltételek és regisztráció

A részvételi díj tartalmazza a szakmai konferencián való részvételt, a kávészünetek és az ebéd költségeit. A részvételi díj természetbeni juttatásnak minősülő tételeit tel, ital) adó- és járulékfizetési kötelezettség terheli, melynek megfizetése a megrendelő feladata! A részvételi díjról kiállított számla minden esetben külön fogja tartalmazni a természetbeni juttatások mértékét. A részvételi díjról szóló, 8 napos határidővel teljesítendő számlát jelentkezéskor postázzuk, befizetése a rendezvény előtt esedékes, melyet kérünk az MLBKT számlájára elutalni: CIB Bank Zrt. 10700347-68287584-51100005

 

 

 

A rendezvényen fényképfelvétel, videó készülhet, amelyet a szervezők szabadon felhasználhatnak.

Jelentkezési határidő: 2018. május 7.


Lemondás:

A jelentkezés lemondását kizárólag írásban (anita.benesch@logisztika.hu címre küldött levélben) 2018. április 30-ig tudjuk elfogadni költségmentesen. Ezt követő lemondás esetén a részvételi díj 50%-ának megfizetése terheli a jelentkezőt.

Médiapartner

Kérdése van?
Keresse Benesch Anitát a 267 8740-es telefonszámon vagy az anita.benesch@logisztika.hu e-mail címen.

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Adjon visszajelzést!

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás