Logisztikai és beszerzési tréningek
Mit hoz a jövő az informatikában?

Mit hoz a jövő az informatikában?

A mesterséges intelligencia éve

 

Az infokommunikációs technológiák fejlődése számtalan csodálatos kütyüvel, szoftverrel és online szolgáltatással örvendeztet meg bennünket. A „még nagyobb, még gyorsabb” csillogásán túl azonban talán fontosabb azt látni, hogy ezek az új trendek milyen hatással lesznek a vállalkozások működésére, mindennapjaikra és nem utolsósorban kapcsolataikra.

Év elején a nagy informatikai piackutató és tanácsadó cégek előszeretettel osztják meg elképzeléseiket a közelebbi-távolabbi jövő fejleményeiről. Bár a módszertanok és a megközelítések különböznek, abban szinte mindenki egyetért, hogy a következő néhány év mesterséges intelligencia (artificial intelligence, AI) térnyeréséről fog szólni, számos tekintetben alapvetően átalakítva nem csak a vállalatok belső működését, hanem az ügyfelekkel fenntartott kapcsolatrendszerét is. Az alábbiakban az infokommunikációs piacon etalonnak számító Gartner piackutató cég, az Accenture, a Dell, az Ericsson és a CB Insights elemzőcég gondolatait szedtük csoportba, témakörök szerinti bontásban.

 

Nem felvált, kiegészít

A mesterséges intelligencia ugyanazt a szerepet fogja betölteni, mint az elektromosság jó száz évvel ezelőtt. Ha száz éve javítani akartak egy folyamaton, eljáráson, az elektromosságot használták – kézi erő helyett villanymotorokkal esztergáltak, fúrtak, csavaroztak. Ha most fokozni akarjuk egy (korábban már digitalizált) folyamat hatékonyságát, mesterséges intelligenciát kell hozzáadni.

A mesterséges intelligencia gyakorlatilag minden technológiában, alkalmazásban és szolgáltatásban megjelenik, utat nyitva az öntanuló, öngyógyító, dinamikus és proaktív rendszerek előtt. A Gartner felmérései szerint a vállalatok 40 százaléka már legalább pilotként foglalkozik a mesterséges intelligenciával. Itt természetesen nem beszélő robotokra kell gondolni, hanem mondjuk öntanuló és fejlett elemzési képességekkel ellátott ügyfélkapcsolat-kezelő rendszerekre, amelyek pontosabb tudják előre jelezni az ügyfelek várható viselkedését, az egyes termékek sikerességét vagy olyan rejtett összefüggésekre világítanak rá, amelyek hatékonyabbá tehetik az értékesítést.

 

A teljes cikk megjelent az MLBKT által kiadott Logisztikai Híradó februári számában. A cikk és a teljes kiadvány csak tagjainknak és megrendelőinknek elérhető.

Érdekli az MLBKT tagság? MLBKT Tagság

Szeretne előfizetni a Logisztikai Híradóra? Előfizetés

Ha csak ez a lapszám érdekli, 1000Ft+Áfa/lap áron megvásárolhatja az elektronikus verziót (Pdf). Kérjük a megrendeléskor a megjegyzés rovatban tüntesse fel a lapszámot.  Megrendelés

Ha további kérdése lenne, kérjük írjon a logisztika@logisztika.hu címre.

Adjon visszajelzést!