Logisztikai és beszerzési tréningek
Ezeknél a cégeknél szeretünk dolgozni

Ezeknél a cégeknél szeretünk dolgozni

A férfiakat magas fizetéssel, a nőket a munka-magánélet egyensúllyal tudják elcsábítani

 

A Randstad hazai érdekeltsége ötödik alkalommal díjazta a legvonzóbb magyar munkáltatókat. Eddig minden évben a két német autógyártó, az Audi vagy a Mercedes tarolt, 2018-ban sem változott a helyzet: a legvonzóbb munkahely címét a kecskemétiek vitték el, a győriek pedig nívódíjat kaptak, amiért az elmúlt öt évben háromszor is az élen tudtak végezni.

A Mercedes mögött a dobogóra az IBM és a Bosch fért még fel, a tízes élmezőnyben új szereplő az ipari robotgépeket gyártó KUKA Robotics, a Coca-Cola és a Siemens. Idén így állt össze a legvonzóbb munkahelyek 10-es toplistája, zárójelben a tavalyi helyezésük:

  1. Mercedes-Benz (2.)
  2. IBM (4.)
  3. Bosch (5.)
  4. Nokia Solutions and Networks (10.)
  5. KUKA Robotics (-)
  6. Samsung Electronics (6.)
  7. LEGO (3.)
  8. Coca-Cola (-)
  9. Siemens (-)
  10. British Telecom (BT Roc) (7.)

Szektoronként is díjazták a legjobbakat: a pénzintézetek közül a Budapest Bank, az energetikai és közműszolgáltatóknál a MOL, a gyógyszer- és vegyiparban a B. Braun Medical, ipari és termelőszektorban a KUKA Robotics, kiskereskedelemben az IKEA, FMCG-szektorban a Coca-Cola, a telekommunikációs cégek közül a Vodafone, míg a logisztikai szektorban a Kühne + Nagel kapott elismerést. A legismertebb munkaadó pedig a Lidl diszkontlánc lett.

Nívódíjas lett az Audi Hungária, a Tesco és a kiskereskedelmi kategóriában a DM, ezt az elismerést olyan vállalatoknak ítélik oda, amelyek öt éven belül háromszor nyertek kategóriájukban (a nívódíjasok két évre kikerülnek a legjobbak versenyéből, és külön kategóriában kapnak elismerést).

 

Minden generációnak és nemnek más a fontos

A munkahelyválasztást befolyásoló legfontosabb tényezők sorrendje nem változott az előző évhez képest, a listavezető továbbra is a fizetés 75 százalékkal, ezt követi a munkahelyi légkör 64 százalékkal és a biztos állás 58 százalékkal. De felértékelődött a dolgozók szemében a kellemes légkör és a rugalmasság is.

A fontossági sorrendben van különbség nemek között: a férfiakat a versenyképes jövedelemmel, a nőket inkább stabil állással és a munka-magánélet egyensúllyal tudják elcsábítani a munkáltatók. De eltérőek a munkavállalói igények a generációk között is: a legfiatalabb korosztály, a Z-generáció számára egy munkahelyen kiemelten fontos a rugalmasság, míg a 45 év fölötti munkavállalóknak a pénzügyi stabilitás és a munkahely hosszú távú biztonsága a döntő érv.

 

Az is kiderült, hogy végső soron nem kidobott pénz a munkáltatói márkaépítés.

Kétszer annyi minőségi jelentkezőt kap az, akinek jó a márkája, az emberek fele még magasabb fizetés esetén se dolgozna rossz márkájú cégeknél, így nekik összességben 10 százalékkal több bért kell ugyanazon munkáért fizetniük” – tette hozzá a Randstad Hungary ügyvezető igazgatója.

 

Telkószektor az élen, de jön fel a pénzügy és a logisztika

A Randstad a szektorokat összességében is vizsgálta, hogy milyen területen aktív cégeknél szeretnek dolgozni a magyarok. Az idén az élre lépett a telekommunikáció, a munkavállalók 42 százaléka helyezkedne el szívesen ebben a szektorban, a gyógyszer- és vegyipar így a második helyre szorult, a harmadik helyen a szolgáltatószektor szerepelt.

A telkó szektor kivételével csökkent az élen járó iparágak vonzereje a munkavállalók szemében. A top10-es lista végén elhelyezkedő pénzügy, logisztika és kiskereskedelem ezzel szemben sokat fejlődött, így a mezőny tömörebb lett, kiéleződött a tehetségekért folytatott harc.

(forbes)

Adjon visszajelzést!