Logisztikai és beszerzési tréningek
Extrém alacsony vízállás nehezíti a dunai hajózást

Extrém alacsony vízállás nehezíti a dunai hajózást

Az árufuvarozók kapacitásuk egyharmadát tudják csak kihasználni

A Duna egyes szakaszain – például Németországban -, már üresen sem tudnak közlekedni a hajók, a magyar szakaszon is vannak olyan gázlók, ahol nehezen lehet csak hajózni. Itt a hajók szállítási kapacitásuk egyharmadát tudják csak kihasználni, ami a gazdaságosság határa alatt van – mondta Bencsik Attila, a Magyar Belvízi Fuvarozók Szövetségének elnöke.

A társaságok egy része “könnyíti” a hajót azon a szakaszon, ahol a vízállás még lehetővé teszi a közlekedést, és a szállítmány egy részét kisebb hajókra pakolják át. Bencsik Attila kifejtette, alacsony vízállás esetén, a hajótulajdonos dönthet úgy, hogy megáll, és megvárja a magasabb vízszintet, ilyenkor jelentős a fuvarveszítés, ugyanakkor a hajó napi költségét ki kell fizetni, ami komoly veszteséget jelent a vállalkozásnak.

Spányik Gábor, a Mahart PassNave Kft. ügyvezetője közölte, hogy az extrém alacsony vízállás miatt kénytelenek voltak a hajóforgalmat korlátozni. A Kis-Duna ágban a járatok Szentendrénél tovább nem tudnak közlekedni, egyes kikötőket, például a kis ágban Tahitótfalut, és Leányfalut, a nagy ágban Zebegényt jelenleg nem tudják kezelni.

Cseh Ottó, a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt. vezérigazgatója az MTI-nek elmondta, hogy a kikötő kapacitását érzékenyen és negatívan érinti a Duna alacsony vízállása, a hajós társaságok kisebb forgalmat generálnak náluk is, a hajók alacsonyabb raksúllyal közlekednek.

(Index – MTI)

Adjon visszajelzést!