Logisztikai és beszerzési tréningek
Rossmann

Rossmann

Folyamatosan az innovátorok között

 

Évek óta kétszámjegyű, a piac átlagánál magasabb növekedést produkál cégével, hisz az online piac előretörésében, de a webes kereskedelem logisztikai kihívásaira még megoldást kell találnia. Flórián László, a Rossmann Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója kimondottan élvezi, hogy egy nemzetközi üzletlánchoz képest nagy szabadságot kap munkájában.

 

Honnan indult a karrierje?

1997-ben végeztem a Külkereskedelmi Főiskolán, és rögtön diplomázás után adódott egy lehetőség: üzemvezetőket kerestek a Metro áruházakba, ez amolyan áruházvezető-helyettesi posztnak számított. A Metro akkor egészen különleges helyzetben volt, gyakorlatilag egyedül uralta a piacot. Az egész országban 2-3 hipermarket lehetett, miközben már 8-9 Metro áruház működött. Messze piacvezető volt, így válogathatott a munkatársakban. Utólag visszatekintve engem is egy kicsit meglep, hogy engem választottak, mert aligha lehetett meg a kellő tapasztalatom. De valamit mégis láthattak bennem, mert felvettek.

 

A Metro után jött két másik nagy áruházlánc, az Obi és a Baumax. Az itt szerzett tapasztalatokat miként tudja hasznosítani mostani munkájában?

A Metrónál élelmiszerrel kezdtem, ami szerintem ennek a szakmának a csúcsa. Később átkerültem a non-food részlegre, és megszerettem ezt a nem élelmiszer, iparcikk jellegű áruválasztékot is. Itt ismerkedtem meg a barkács termékekkel is, ami önmagában is teljesen más világ, eltérő szezonalitással, vevőcsoporttal, vásárlási gyakorisággal. Úgy érzem, kimondottam előnyömre válik, hogy láttam élelmiszert, láttam iparcikket, mert amit most csinálok a Rossmann-nál, az valahol a kettő között helyezkedik el. Jól jön most, hogy mind a két területen szereztem tapasztalatokat.

 

A mai kiskereskedelemben, ahol a forgalom zöme már a nagy láncoknál összpontosul, és szinte tudományos alapon szervezik a működést, mennyire van még szükség a boltokban a régebben oly sokszor emlegetett „kereskedői vénára”?

A kereskedelem az egyik legősibb szakma, több ezer éve a személyes kapcsolatokra épül, és ezek a személyes emberi kapcsolatok még ma is abszolút fontosak. Hiába az internetes kereskedelem, hiába az önkiszolgálás, különösen a vidéki boltjainkban látom sokszor, hogy a vevők és eladók jól ismerik egymást. Persze, lényeges az ár, a választék, a lokáció, a promóció, de az emberi tényező is kiemelkedő szerepet játszik ma is és fog játszani a jövőben is. Ha két bolt közel van egymáshoz, ugyanolyan választékot, árszínvonalat kínálnak, akkor oda mennek a vevők, ahol kedvesebbek az eladók.

 

A teljes cikk megjelent az MLBKT által kiadott Logisztikai Híradó júniusi számában. A cikk és a teljes kiadvány csak tagjainknak és megrendelőinknek elérhető.

Érdekli az MLBKT tagság? MLBKT Tagság

Szeretne előfizetni a Logisztikai Híradóra? Előfizetés

Ha csak ez a lapszám érdekli, 1000Ft+Áfa/lap áron megvásárolhatja az elektronikus verziót (Pdf). Kérjük a megrendeléskor a megjegyzés rovatban tüntesse fel a lapszámot.  Megrendelés

Ha további kérdése lenne, kérjük írjon a logisztika@logisztika.hu címre.

Adjon visszajelzést!