Logisztikai és beszerzési tréningek
Javulnak a vasúti megközelítés lehetőségei

Javulnak a vasúti megközelítés lehetőségei

Az antwerpeni kikötő és Közép-Kelet-Európa között élénkül a közlekedési forgalom

 

A belgiumi Antwerpen kikötője és a magyarországi és osztrák háttérpiacok közötti forgalom folyamatosan bővül abból a célból, hogy a növekvő keresletnek eleget lehessen tenni. 2015 óta két rendszeres vasúti összeköttetés létesítettek Magyarországra, az Ausztriába irányuló vasútvonalat pedig jelenleg egyről háromra bővítették.

 

Új intermodális összeköttetés Antwerpen, Bécs és Budapest között
Magyarország és Ausztria az északi, déli és nyugati kikötők számára vonzó, ám ugyanakkor erősen megosztó piacot jelent. Központi elhelyezkedésének következtében Antwerpen jó előfeltételeket kínál a nemzetközi áruforgalom indulási és érkezési útszakaszai számára és már jelenleg is a közép- és kelet-európai ipar fontos import- és exportkikötője, miközben erősödik a kereslet az intermodális összeköttetések iránt.

Ebben a viszonylatban további intermodális közlekedési lehetőségeket kínál a Rail Cargo Logistics Austria együttműködve a Rail&Sea, a Lineas Intermodal és az Kombiverkehr cégekkel, s megteremti a rendszeres összeköttetést Linzbe, Bécsbe, Welsbe és Budapestre, illetőleg ezekből a városokból kiindulva. Ily módon Magyarország és Ausztria Antwerpenen keresztül összeköttetésbe kerül fontos tengerentúli célállomásokkal.

 

A rakományozandó gazdasági javak lehetőségei Magyarországon és Ausztriában
A legkülönbözőbb javak kerülhetnek szállításra, például acél, gépek, daruk, vasúti kocsik, szélturbinák, vegyi és petrokémiai áruk, konténerek, valamint gépjárműipari termékek. Magyarország igen fontos, széleskörű előzetes és utólagos logisztikai szolgáltatást nyújtó autóipari helyszínné fejlődött. Neves gyártók nyitottak itt gyártóüzemeket.

 

A növekvő forgalom új megoldásokat kíván
Luc Arnouts, az antwerpeni kikötő nemzetközi hálózatának igazgatója hozzáteszi: “A következő években az Ausztriából és Magyarországról érkező árufolyam jelentős emelkedésével számolunk. További, rendszeres szállítási összeköttetéseket kell fejlesztenünk, hogy megfeleljünk a növekedésből adódó elvárásoknak. A tervek középpontjában az intermodális szállítási megoldások, valamint regionális csomópontok és konszolidációs központok kiépítése áll. Az Ausztriából és Magyarországról kiinduló áruszállítmányokat ezeken a helyeken hatékonyan lehet majd csoportosítani.”

Antwerpen kikötője e tekintetben erősen támaszkodik a vasúti összeköttetésre, noha a kikötő vízi úton is kiválóan elérhető. Folyami hajókkal például olyan fontos belföldi végállomásokat is meg lehet közelíteni, mint Duisburg, Ludwigshafen, Regensburg és Basel. A Dunán keresztül pedig Linz, Krems és Bécs kikötőibe lehet behajózni.

 

Tartós közlekedési áthelyeződés
Az Antwerp Port Authority nemcsak a kikötőn túli vonat- és hajóközlekedés tartós áthelyeződését tartja szem előtt, hanem a kikötőn belüli közlekedésnek is kiemelt figyelmet szentel. A vasúti részesedésnek itt a jelenlegi hét százalékról jövőre 15 százalékra kell emelkednie. Az átrendezésben illetékes a Railport, az Antwerp Port Authority, a Left Bank Development Corporation, valamint az essenscia Flandern és a Voka Alfaport közös kezdeményezése. E célból már most termékeny megbeszélések folynak az Infrabel belga vasúti infrastruktúra vállalattal. A tervek szerint a kikötőben a vasút-infrastruktúra megszervezésére új irányítási modellt fognak kialakítani, amely a vasúti forgalmat
rugalmasabbá és hatékonyabbá teszi.

Adjon visszajelzést!