Logisztikai és beszerzési tréningek
A kapszulakollekciók titka

A kapszulakollekciók titka

A divat logisztikája

 

Nem is gondolnánk, de a divat és a logisztika között igen sok párhuzam található. Ezt mutatja be egy nemrég készült felmérés, amely ezen kívül a vevők szokásait is vizsgálja. A kutatásban körülbelül 6000 ember vett részt az Egyesült Királyságból, az Egyesült Államokból, Olaszországból, Ausztráliából és Japánból.

Az eredmények alapján a brit vásárlók például különösen értékelik a ruhadarabok etikus gyártását, míg a japán fogyasztók a minőséget részesítik előnyben. A vásárlók 15%-a nézi meg a származási helyet; Olaszországban ez a szám akár 41% is lehet. A fogyasztók továbbá szeretnék tudni, hogy milyen hatással van a környezetre a termékek szállítása. A divatipar szakértői is úgy vélik, hogy a környezeti hatások és a társadalmi szempontok ismertetése egyre nagyobb szerepet kap, különösen a fiatalok körében.

A divatiparban fontos a kreativitás, precizitás, gyorsaság, ez a logisztikára is igaz, mivel a tervezőknek szükségük van arra, hogy kollekcióik időben érkezzenek a kifutóra. Ennek megoldására az ismertebb divatesemények nagy része olyan logisztikai partnerekkel működik együtt, akik képesek ezt az igényt kielégíteni.

A logisztikának nagy szerepe van még a nagyhírű divatszervezetekkel való együttműködésben is. Ennek eredményeként a Council of Fashion Designers of America (CFDA) 2017 októberében a DHL-lel közösen megjelentette a “The Human-Centered Supply Chain” (Emberközpontú ellátási lánc) című tanulmányt, amely a divat jövőjének üzleti modelljeit mutatja be.

Ezenkívül a logisztikai partnerek támogathatják a fiatal tervezőket, így segítve őket vállalkozásuk nemzetközivé alakításában, ennek következménye akár egy külön kollekció is lehet. Erre jó példa a Vetements cég, amely az együttműködés eredményeként saját kapszulakollekciót készített a DHL-nek a 2018-as tavaszi-nyári kollekciója részeként, melyet a logiszikai szolgáltató saját külső és belső márkaépítésében is hasznosít. Ebből is látszik, hogy a logisztika és divat közötti szoros partnerség kifizetődő, hiszen a legtöbb kapszulakollekció hasonló társulásoknak köszönhetően kerül az üzletek polcaira.

 

Adjon visszajelzést!