Logisztikai és beszerzési tréningek
Az Év Logisztikai Menedzsere

Az Év Logisztikai Menedzsere

Kihívások bűvöletében

 

Az iparág szereplői régóta szeretnék, ha Magyarország logisztikai nagyhatalom lenne. A Bosch esetében ez már megvalósult: a cég Budapesten hozta létre európai logisztikai központját, amelynek sikerre vitelében elévülhetetlen érdemei vannak Vécsey Balázsnak. A szakember nem csak egy munkahelyet, hanem értékteremtő közösséget is talált a Boschban.

 

Mennyire vezetett egyenes útja a logisztikához?

A Pénzügyi és Számviteli Főiskolán zalaegerszegi karán kezdtem el a felsőfokú tanulmányaimat, eredetileg befektetési bankár vagy alapkezelő szerettem volna lenni. A tanulmányaim során azonban rájöttem, hogy ez a munka nem olyan, mint amilyennek elképzeltem, de szerencsére volt lehetőségem váltani. Az akkor első fénykorát élő Flextronics németül jól beszélő munkatársakat keresett a német beszállítókkal való kapcsolattartásra. Jelentkeztem, felvettek, és a PSZF helyett át is jelentkeztem a Széchenyi István Egyetem logisztikai szakára, és ott is szereztem diplomát, már munka mellett.

 

A Bosch előtt viszonylag sűrűn váltott munkahelyet. Mennyire voltak ezek tudatosak, mit keresett egy-egy új munkahelyben?

Igen, átlagosan nagyjából kétévente kezdtem új helyen dolgozni. Annyi tudatosság mindenképpen volt benne, hogy szerettem volna adott idő alatt a lehető legtöbb mindent megtanulni. A 2000-es évek elején jártunk, számtalan nemzetközi cég telepedett meg Magyarországon, és keresték a már tapasztalattal rendelkező munkatársakat. Ha pedig az ember fiatal, kap egy szakmailag kihívást jelentő ajánlatot, ráadásul még anyagilag is jól jár, akkor könnyebben vált. Én is igyekeztem ezt a hullámot meglovagolni és olyan új feladatokat keresni, amelyekből tanulhatok, ahol valamit alkotni lehet. Mindegyik karrierállomás munkás időszak volt, de amikor továbbálltam, elmondhattam, hogy letettem valamit az asztalra. De volt még egy aspektusa ezeknek a dolgoknak. Nem alakult ki igazi kötődés ezekkel a cégekkel, de ennek megvolt az oka – nem találtam meg bennük azokat az értékeket, amelyeket aztán a Boschnál igen.

 

Milyen értékekre kell itt gondolni?

A cég rendkívül sokat invesztál a jövőbe, úgy a technológia, mint az emberek oldalán. Sokatmondó, hogy az árbevétel 10 százalékát fordítja kutatás-fejlesztésre, és a működési forma is elősegíti a tervek megvalósítását. A Bosch nem részvénytársasági, hanem családi vállalat formájában működik, ami azt jelenti, hogy az eredményességet nem kizárólag a negyedéves profit alapján határozzák meg, hanem lehetőség van hosszabb kifutású stratégiák megvalósítására. Ez a gondolkodás az emberek kapcsán is megmutatkozik. Amikor 2008 végén beütött a válság, nem megvágták az oktatási költségvetést, hanem éppen ellenkezőleg, az volt a jelszó, hogy a gyengébb kereslet miatt most van lehetőség több energiát fordítani a kollégák fejlesztésére. Az én példám is azt mutatja, hogy cégen belül is bőven van tere a fejlődésnek: már a negyedik pozíciómban dolgozok a Boschnál, és ezek között volt amerikai munkahely is.

 

A további kérdésekre adott válaszokat teljes cikkünkből tudhatja meg!

 

A teljes cikk megjelent az MLBKT által kiadott Logisztikai Híradó decemberi számában. A cikk és a teljes kiadvány csak tagjainknak és megrendelőinknek elérhető.

Érdekli az MLBKT tagság? MLBKT Tagság

Szeretne előfizetni a Logisztikai Híradóra? Előfizetés

Ha csak ez a lapszám érdekli, 1000Ft+Áfa/lap áron megvásárolhatja az elektronikus verziót (Pdf). Kérjük a megrendeléskor a megjegyzés rovatban tüntesse fel a lapszámot.  Megrendelés

Ha további kérdése lenne, kérjük írjon a logisztika@logisztika.hu címre.

Adjon visszajelzést!