Logisztikai és beszerzési tréningek
DB Cargo

DB Cargo

20 százalékkal nő a kínai forgalom

 

A német DB Cargo vasúti logisztikai társaság 2020-ra húsz százalékkal, évi 100 ezerre növeli konténeres vasúti forgalmát Kína és Európa között.

A kínai oldalon már több tucat vállalat verseng az európai vasúti áruforgalmi üzlet lebonyolításáért. Az egyik ilyen a 20 milliós lakosú közép-kínai Csungking városában működő Yuxinou, amely 2011-ben tizenegy Európába indított konténerszerelvénnyel kezdte meg a működését és már évi 700 szerelvénynél tart. A szerelvények Európa felé rendszerint elektronikai eszközökkel és készülékekkel vannak megrakva, a visszaúton pedig feldolgozott mezőgazdasági termékeket, például tejport szállítanak.

A nagy német iparvállalatok is egyre gyakrabban veszik igénybe a vasúti áruszállítási útvonalat Kínába. A vasúti áruszállítási összeköttetés létesítése valóban számos előnyt kínál, két héttel rövidebb szállítási időt, mint tengeren és sokkal olcsóbbat, mint repülővel – mutatott rá Ethan Shu, a sencseni Chinatrans International szakembere. A szállítási útvonal emellett politikailag stabil területeken halad át és nem kell számolni kalóztámadásokkal sem, mint a tengeren.

Kína nem hivatalosan “Új Selyemút” néven ismert, hivatalos nevén “Egy övezet, egy út” infrastruktúra-fejlesztési és kereskedelempolitikai kezdeményezése mostanra már háromjegyű dollármilliárdos beruházási összeggel gigantikus méreteket öltött.

A vasúti szerelvények három fő útvonalon haladnak: az északi ág Mongólián és Oroszországon át vezet Európába, a középső ág a nyugat-kínai sivatagos Hszincsiang (Xinjiang) autonóm tartományon és Kazahsztánon át, a déli útvonal pedig szintén Kazahsztánon át, de a Kaszpi-tenger, Azerbajdzsán, Románia, Ukrajna és Lengyelország érintésével érkezik Európába. A három útvonal együttesen az idén februári keltezésű kínai adatok szerint 15 európai országban ötven végállomással rendelkezik már.

(jarmuipar)

Adjon visszajelzést!