Logisztikai és beszerzési tréningek
Protestáns munkaetika és mesterséges intelligencia

Protestáns munkaetika és mesterséges intelligencia

Családi vállalkozás a nagyok ligájában

 

Megfontolt, de hosszú távú stratégia mentén megvalósuló növekedés, a bizalmon alapuló strukturált menedzsmenti szisztéma, a szűkebb és tágabb környezetre odafigyelő működés – csak néhány azon tényezők közül, amelyek 30 év alatt a legnagyobb hazai tulajdonú logisztikai szolgáltatóvá tették a Trans-Spedet. A még mindig családi tulajdonban lévő vállalat három vezetőjével – az alapító-tulajdonos Fülöp Zsolttal, és két fiával, a szintén ügyvezetőként dolgozó Fülöp Szabolccsal és a technológiai fejlesztésekért felelős Fülöp Leventével – beszélgettünk a múltról és jövőről, sikerekről és kihívásokról.

A rendszerváltás idején, 1990-ben alapították a Trans-Spedet. Mennyire volt tipikusnak mondható a családi cég indulása?

Fülöp Zsolt: A mi esetünkben elmondható, hogy az első millió eredetére is nyugodtan rá lehet kérdezni. A Svájcban élő nagybátyám biztatta vállalkozásra az itthon maradt rokonokat, azzal, hogy az értelmes, életképes ötletekhez bizonyos keretek között finanszírozást is biztosít. Én addig a Hajdú Volánnál voltam nemzetközi irodavezető, több mint 40 kamion teljes működtetését irányítottam, vagyis megvoltak az ismereteim, a kapcsolataim. Innen jött az ötlet, hogy szállítmányozási vállalkozást hozzak létre. Tehát nem fuvarozni akartam, kezdetben nem is voltak járműveink, hanem elsősorban a nemzetközi piacra közvetítettünk fuvarokat. Az első nagy ügyfelünk a tiszaújvárosi TVK lett, amelynek Olaszországba irányuló szállítmányait egyedül sem a Borsod Volán, sem a Hungarocamion nem tudta teljes körűen lekezelni. Mi összefogtunk több Volán társaságot, felhajtottunk elegendő mennyiségű, nemzetközi engedéllyel rendelkező kamiont, és így szerveztük meg a fuvarokat.

 

Milyen lépésekben bővült a cég szolgáltatási portfoliója, milyen megfontolások alapján vágtak bele egy-egy új üzletág megnyitásába?

F. Zsolt: Legtöbbször az ügyfelek igényeire reagáltunk vagy olyan tevékenységeket vettünk fel, amelyek szervesen illeszkedtek a meglévő szolgáltatásokhoz. 1992-ben a fuvarozás felé nyitottunk, majd jött a raktározás. Utóbbiba akkor vágtunk bele, amikor az egyik fuvarozási ügyfelünk, a világ akkori legnagyobb gyapotkereskedője elégedetlen volt a Záhonyban kapott szolgáltatásokkal. Megkérdezett bennünket, hogy tudnánk-e segíteni neki. Elvállaltuk a feladatot, és Debrecenben megvásároltunk egy 3,5 hektáros területen álló 5200 négyzetméteres raktárat, amelyhez iparvágány is tartozott. Így a raktározás mellett már belefolytunk a vasúti szállítmányozásba is (hiszen Záhonyból el kellett hozni az árut Debrecenbe), és a vámkezelést is itt végeztük. 1996-ban erre alapozva kezdtünk vámudvart is működtetni. Vagyis viszonylag gyorsan eljutottunk odáig, hogy komplex szolgáltatásokat tudjunk nyújtani az ügyfeleknek, mellyel megalapoztuk a későbbi, még összetettebb szolgáltatásokat.

 

 

A teljes cikk megjelent az MLBKT által kiadott Logisztikai Híradó júniusi számában. A cikk és a teljes kiadvány csak tagjainknak és megrendelőinknek elérhető.

Érdekli az MLBKT tagság? MLBKT Tagság

Szeretne előfizetni a Logisztikai Híradóra? Előfizetés

Ha csak ez a lapszám érdekli, 1000Ft+Áfa/lap áron megvásárolhatja az elektronikus verziót (Pdf). Kérjük a megrendeléskor a megjegyzés rovatban tüntesse fel a lapszámot.  Megrendelés

Ha további kérdése lenne, kérjük írjon a logisztika@logisztika.hu címre.

Adjon visszajelzést!