Logisztikai és beszerzési tréningek
Újragondolt raktárlogisztika

Újragondolt raktárlogisztika

Saját kézben biztosabb

 

Az online értékesítésben a logisztika már nem alárendeltje a kereskedelemnek, hanem azzal egyenrangú partner. A terület jelentőségét mi sem mutatja jobban, mint hogy a nagy online játékosok mind saját raktárlogisztikával szolgálják ki vevőiket – ahogy mostantól az Euronics is teszi.

Bár a hazai online kereskedelem arányaiban még nem tart ott, mint a fejlettebb piacokon, a verseny itthon is öldöklő. Ha a webáruház sikeres akar lenni, széles áruválasztékot kell kínálnia versenyképes áron, egyszerűen kezelhető, áttekinthető felületet kell biztosítania, hogy az ügyfélélmény minél jobb legyen és a fizetési módokban is nélkülözhetetlen a rugalmasság.

Ez azonban csak fél siker. Az online vásárlás esetén a vevő fizikailag nem lép közvetlen kapcsolatba a kereskedővel, futárszolgálatokon keresztül kapja meg az árut – végső elégedettségét nagymértékben befolyásolja a kiszállítás minősége. „Az online világban a logisztikán múlik az ügyfél gyors és pontos kiszolgálása. Ha a kereskedő által kínált logisztikai szolgáltatás nem megfelelő, akkor hiába jó minden másban, nem lesz sikeres, de talán talpon sem marad. Hiába a nagy választék, a kedvező ár, ha a logisztika nem nő fel a feladathoz. Úgyis fogalmazhatnék, hogy az offline világban a logisztika a kereskedelem szolgálóleánya, az online világban viszont már sokkal inkább házastársi a viszony”, fogalmazza meg az eltéréseket Tóth József, az Euronics logisztikai igazgatója.

Gyorsaság és információ

Ha már megrendelte az árut, az ügyfél számára az információ és a gyorsaság a legfontosabb tényező. Utóbbi nyilvánvaló: mindenki szeretné a lehető leghamarabb megkapni, amit megrendelt. Önmagában viszont ez még kevés. A teljesítés során a vásárló folyamatos tájékoztatást is szeretne, hogy rendelésének feldolgozása éppen milyen fázisban van: mikor adja át a kereskedő az árut a futárcégnek, az mikor ér be a központba, mikor adják át a kiszállítást végző futárnak, mikorra várható az érkezés.

Ami a fizikai kiszállítást illeti, érdekes módon sokan nem az otthonukba kérik a terméket, egyre népszerűbbek a különféle átvételi pontok. Senki nem szeret otthon ülni és órákig várni a futárt: akkor már sokkal egyszerűbb, ha kiválaszt egy számára könnyen megközelíthető átvételi pontot, és azt akkor keresi fel, amikor neki a leginkább megfelel.

Vagyis a vevők gyors, pontos kiszolgálása, a zökkenőmentes logisztikai folyamat az egyik legfontosabb versenytényezővé lépett elő az online kereskedelemben.

 

A teljes cikk megjelent az MLBKT által kiadott Logisztikai Híradó augusztusi számában. A cikk és a teljes kiadvány csak tagjainknak és megrendelőinknek elérhető.

Érdekli az MLBKT tagság? MLBKT Tagság

Szeretne előfizetni a Logisztikai Híradóra? Előfizetés

Ha csak ez a lapszám érdekli, 1000Ft+Áfa/lap áron megvásárolhatja az elektronikus verziót (Pdf). Kérjük a megrendeléskor a megjegyzés rovatban tüntesse fel a lapszámot.  Megrendelés

Ha további kérdése lenne, kérjük írjon a logisztika@logisztika.hu címre.

Adjon visszajelzést!