Logisztikában is a csúcson
Nem csak a marketingben hoz szokatlan lépéseket a HELL ENERGY. A több tucatnyi nemzetközi piacon ismert vállalat nemrégiben automatizált magasraktárat helyezett üzembe, példát mutatva ezzel a többi magyar cégnek is.
Zsúfolt és nemzetközi cégek dominálta piacra belépni nem feltétlenül jó ómen. Ám ha az új szereplő újat tud mutatni a piacnak, vagyis a fogyasztóknak és a versenytársaknak, jó eséllyel számíthat a sikerre. Nem voltak kishitűek a HELL alapítói sem, amikor 2006-ban egy új márkával jelentek meg a magyar energiaital-piacon. Ez volt a HELL Classic energiaital, 32 mg/100 ml koffeintartalommal és tutti-frutti ízzel. „Az indulás óta biztosak vagyunk a brand erejében és hiszünk a munkatársaink elhivatottságában, valamint fogyasztóink elkötelezettségében”, mondja Pantl Péter, a HELL ENERGY Magyarország Kft. kommunikációs és marketing igazgatója.
Ennek megfelelően keményen belevetették magukat a piac megszerzésébe. Kezdeti lépésként megjelentek Európa legrangosabb élelmiszeripari kiállításain, és 2008-ban a moszkvai World Food kiállításról elhozták a „Legjobb új piacra lépő” cégnek járó díjat, illetve a „Legjobb energiaital” díját is. 2010-re Magyarországon piacvezető lett a márka, és nem maradt el a külföldi terjeszkedés sem. Mára több földrészen közel 50 országban vannak jelen a HELL termékei, több piacon (egyebek mellett Romániában, Bulgáriában, Horvátországban, Görögországban) piacvezetők is.
Globális ízvilág
A sikernek alapvetően két összetevője van. Az egyik a termékportfólió: a HELL Classic után a cég minden évben igyekezett új ízzel és termékfejlesztéssel előrukkolni. Elsőként a Strong termékcsaláddal bővült a portfólió; ennek különlegessége, hogy 20 százalékkal több (38 mg/100 ml) koffeint tartalmaz. Később megjelentek a cukormentes, zero termékek is, majd a fogyasztói igényekhez igazodva folyamatosan újabb ízekkel bővült a termékkínálat, sorolja a fejlődés állomásait Pantl Péter.
A termékfejlesztések során fontos szempont volt, hogy olyan új energiaitalok szülessenek, amelyekkel nemzetközi piacon is sikereket lehet elérni. Ezért születtek olyan plusz funkcióval rendelkező energiaitalok, mint a HELL Focus, amely magnéziumot és L-karnitint tartalmaz, illetve a Hell Energy Active, amely L-karnitin és BCAA hozzáadásával készül, miközben 60 százalékkal kevesebb cukrot tartalmaz, így fogyasztása az aktív életet élőknek ideális lehet. A legújabb termék az Energy Coffee, amely 75 százalékos tejtartalmú, valódi kávékivonatot, emellett azonban 40 mg/100 ml koffeint is tartalmazó ital.
Bár rendkívül eltérő kultúrájú piacokon értékesítik a termékeket, a globális kínálat miatt nem lehet csak egy-egy piacra jellemző ízeket bevezetni. Ugyanakkor mindig érdemes megnézni, hogy egy-egy adott piacon mely ízek lehetnek a működőképesek. Folyamatosan figyelik azon országok trendjeit és tendenciáit, ahol nagy volumenben értékesítenek, és ennek figyelembevételével alakítják a portfóliót. Ennek során nem csak az eladási adatokat elemzik, hanem élnek a közösségi média kínálta lehetőségekkel is.
Érdekli az MLBKT tagság? MLBKT Tagság
Szeretne előfizetni a Logisztikai Híradóra? Előfizetés
Ha csak ez a lapszám érdekli, 1000Ft+Áfa/lap áron megvásárolhatja az elektronikus verziót (Pdf). Kérjük a megrendeléskor a megjegyzés rovatban tüntesse fel a lapszámot. Megrendelés
Ha további kérdése lenne, kérjük írjon a logisztika@logisztika.hu címre.