Megérkezett az idei első közvetlen kínai konténervonat Budapestre

Megérkezett az idei első közvetlen kínai konténervonat Budapestre

Megérkezett Kínából az idei első, közvetlenül Magyarországra indított, Záhonyon keresztül közlekedő konténervonat a budapesti Rail Cargo Terminal – BILK-re. A 40 vasúti kocsiból álló szerelvény Jinan városából hozott többek között egészségügyi védőfelszereléseket, maszkokat, kesztyűket, tisztítókendőket és más eszközöket.

A Rail Cargo Operator – Hungaria kezelésében közlekedő vonat a szárazföldi Selyemúton több mint 10 ezer kilométert tett meg. Útja során számos alkalommal váltott mozdonyt és mozdonyvezetőt, a konténereket a vasúthálózatok különböző nyomtávszélessége miatt többször át kellett rakni. A következő hasonló összetételű vonat is elindult Budapestre.

Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára örömmel nyugtázta, hogy a több hete üzemelő légihíd mellett szárazföldön is helyreállt az összeköttetés Kína és Magyarország között. Az egyre élénkülő forgalomban a vasút a tengeri fuvarozásnál gyorsabb árutovábbítást tesz lehetővé környezetkímélő módon.

Az államtitkár kifejtette, hogy a Budapest–Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának korszerűsítése és kapacitásbővítése a kapcsolódó hitelszerződés napokban megtörtént aláírása után a tervezéssel és engedélyeztetéssel megkezdődik. Az Ázsiából Európába tartó teherforgalomból tranzitországként Magyarország is profitál, hazánk kedvező adottságaival élve a régió logisztikai központjává válhat.

Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria Igazgatóságának elnöke, a Rail Cargo Austria Igazgatóságának tagja elmondta, hogy a vasúti konténerfuvarozás területén fokozatos felfutást tapasztal. Már érzékelhető, hogy Kínában újraindultak a gyárak, a szárazföldi szállítás beindulása mellett konténerhajók is érkeznek az adriai kikötőkbe, ahonnan a Rail Cargo Group vonatai hozzák az ázsiai termékeket Magyarországra.

Kijelentette, hogy egyelőre hullámzó mennyiségű forgalmakra lehet számítani, és akár őszig is eltarthat, amíg egyensúlyba kerülnek a szállítások – aszerint, ahogy Európában a gyárak újra működni kezdenek. A vasút őszre, télre érheti el forgalomban a tavalyi hónapokat, de éves szinten a régióban országonként mintegy 10-20 százalék visszaesés várható.

Adjon visszajelzést!