Megkongatta a vészharangot a Bosch

Megkongatta a vészharangot a Bosch

Visszafogottság a beruházások területén

 

Globális gazdasági recesszió és az autógyártás legkevesebb 20 százalékos visszaesése várható az idén a koronavírus-világjárvány miatt az ágazat egyik vezető beszállítója, a német Bosch szerint.

A Magyarországon több mint tízezer embert foglalkoztató társaság üzleti eredményeinek online bemutatóján Stefan Asenkerschbaumer, az igazgatótanács pénzügyi területért felelős tagja kiemelte, hogy 2020 egészét tekintve “világszerte mély recesszióra” kell felkészülni.

A válság nagyságát egyelőre nem lehet felbecsülni, de az biztosnak tűnik, hogy a világgazdaság teljesítménye jóval nagyobb mértékben csökken majd, mint a legutóbbi krízis legsúlyosabb évében, 2009-ben regisztrált 1,5 százalék. A gépjárműgyártás az eddig megmutatkozott tendenciák alapján minimum 20 százalékkal eshet vissza.

A Bosch-nál “különösen erősen” csökkenhet a mobilitási megoldások üzletág és a fogyasztási cikkek üzletág bevétele, de az összes többi területen is jelentős csökkenéssel kell számolni. A bizonytalanság miatt nem lehet megalapozott előrejelzés adni az idei üzleti eredményről. Az már látható, hogy igen nagy erőfeszítéseket kell tenni a “legalább kiegyensúlyozott” eredményért – mondta a társaság pénzügyi vezetője. A többi között hozzátette, hogy valamennyi üzletágban “a lehető legnagyobb visszafogottság” szükséges a beruházások területén, és központi jelentőségű a költségek csökkentése és a likviditás biztosítása. A társaság mintegy 19 milliárd euró (6750 milliárd forint) likvid forrással rendelkezik, és a napokban megállapodást kötött bankokkal egy 3 milliárd eurós hitelkeretről – ismertette Stefan Asenkerschbaumer.

Volkmar Denner igazgatótanácsi elnök kiemelte: a Bosch termékeinek előállításához naponta 300 millió alkatrészt kell eljuttatni a megfelelő helyre, ami “normál üzemmódban nem gond”, a járvány viszont szétzilálta a szállítási hálózatokat, így 20 országban, együttvéve csaknem 100 gyárban  kellett felfüggeszteni a termelést. Kínában már mindenütt ismét dolgoznak, és a beszállítókkal, a megrendelőkkel és a hatóságokkal együttműködve arra készülnek, hogy májusban Európában is újraindítják a munkát.

Volkmar Demmer arról is szólt, hogy nem lehet a globalizációt hibáztatni a járványért, és ugyan át kell gondolni a beszállítói láncolatokban megmutatkozó “kritikus függőségeket”, de a megoldás nem lehet a “bezárkózás politikája”, amelyet egyes populisták kívánnak, mert a jólét még nagyobb csökkenéséhez vezetne, mint maga a járvány.

(jarmuipar)

Adjon visszajelzést!