2021 csomagolásainak toplistája, avagy az uralkodó trendek

Ahogy azt a 2020-as év is bebizonyította, igenis fontos szerepe van a csomagolásnak, ráadásul a főszerepet kapta meg az online vásárlásaink forgatókönyvében. A csomagolás kulcsfontosságú eszköz, ami megadhatja számunkra azt a fogyasztói élményt, amit jelenleg nincs lehetőségünk átélni vásárlásaink során. Ideiglenesen hiányzik a mindennapjainkból az a lépés, hogy az áruházak sorai között számtalan különböző márka választéka vegyen minket körbe, amit még egy magával ragadó webshop sem tud kárpótolni. A cél az, hogy a fogyasztók belekóstoljanak a jelenlegi helyzetbe, valamint abba, hogy a jövőben mi vár rájuk. Az egésznek a lényege, hogy valami újat teremtsünk, valami káprázatos vásárlói élményt adjunk át az egyedi csomagolási trendekkel 2021-ben is.

Toplistánk első szereplői az apró illusztrált minták

A minták és illusztrációk sokkal többek szimpla díszítésnél. Felfedik a csomag tartalmát, vagy épp mesét mondanak el a benne rejlő termékről. Várhatóan ebben az évben több ilyen aprólékos, bonyolult mintázatú termékkel kerülhetünk majd szembe, amelyeknek fő feladata, hogy a bennük lakozó termékre adjanak utalást. Ezek a mintázatok gyakran absztrakt formavilágot jelenítenek meg, vagy sokkal inkább egy művészi hatást igyekeznek nyújtani annak érdekében, hogy a megismerjük, mi lakozik a belsejében, de elkerülve a termék konkrét bemutatását. Egy szó, mint száz: inkább díszítik növényi illusztrációkkal egy tea csomagolását, mintsem valódi képekkel, amik a teára emlékeztetnek.

A második helyet a vintage, avagy a nosztalgikus design nyerte el

Ez a trend már évek óta hódít, de 2021-ben nem fogunk látni számtalan alapvetően régies csomagolást. Ebben az évben olyan csomagolások bukkannak fel, amelyek hitelesen ódivatú hangulatot és érzést nyújtanak, ezáltal egy teljesen magával ragadó élményt ajándékoznak számunkra. Ezeket a termékeket nem lesz nehéz felismerni, ugyanis ránézésre pont ugyanolyanok, mint amiket dédszüleink is használhattak volna. Megjelenésük egy világraszóló időutazásra invitál. A vintage csomagolás design tehát azt jelenti, hogy a logón és a címkén túlmenően az egész márkát átfogóan teremt egy nosztalgia inspirálta textúrát, formát, anyagot, csomagolást és ábrázolási módot. Manapság már nem elég csupán néhány retro elemet belevinni a megjelenésbe, mert maga az összkép, a teljes csomagolás adja azt az érzetet, hogy ez a termék egy olyan polcról lett leemelve, amely megállt az időben.

Az egyszerű, de mégis merészgeometrikus koncepció

Láthatunk majd feltűnő geometriai elemeket tiszta vonalakkal, éles szögekkel és kifejező színeket, amelyek szó szerint egy szegélyt adnak a csomagolásnak. Akárcsak az illusztrált mintás trend, ez a megjelenés is bepillantást ad abba, hogy a termék mit is képvisel valójában. A különbség viszont az, hogy ez a kialakítás a végtelenségig elvont. Elsőre talán nagyon egyszerűnek tűnik, de valójában ez egy hihetetlenül hatásos módja annak, hogy a márka bemutassa magát, és egy maradandó benyomást keltsen.

továbbiak >>

(transpack)