Konténerdömping

A globális ellátási láncot is megakasztja

 

Világszerte érezhető a kínai konténerdömping hatása. Akkora a torlódás a kínai kikötőkben, hogy az a globális ellátási láncot is megakasztja.

Ismét kitört a koronavírus-járvány Kínában, ez pedig egyúttal azt is jelenti, hogy feltorlódtak a konténerhajók a dél-kínai kikötőkben. Például, a Cosco és a CMA CGM egyik teherhajójának is ki kell hagynia egy tervezett szingapúri megállót a Kínában összeszedett késések miatt. A torlódás nem csak az ellátási lánc meglévő zavarait súlyosbíthatja, hanem a szállítási költségeket is megnövelheti.

„A késések csak további lendületet adnak a szállítási költségek növekedésének Kínában. Konténerhiánnyal is küzdünk, és az exportigény is megnövekedett. A magas szállítási költségek pedig hozzájárulhatnak a globális infláció növekedéséhez” – mondta Josh Brazil, a project44, egy ellátási láncügynökség alelnöke.

A járvány és az Ever Given hajó balesete eleve nyomás alá helyezte a globális ellátási láncot. A project44 becslése szerint egy teherhajó átlagosan nyolc-kilenc napot tartózkodik Szingapúrban, szemben a tavalyi öt napos tartózkodási idővel. A teherhajók jellemzően a sencseni Yantian kikötőben, valamint a Shekou és a Nansha kikötőkben szedik össze a késést.

(storeinsider)