Miért éri meg bérelni a teherautókat?

Egyre több hazai vállalkozás él a teherautók klasszikus bérletének lehetőségével, leginkább a konstrukció biztosította rugalmasság miatt. A hazánkban meghatározó szereplőnek számító Delta-Truck/Viarent cégcsoport tapasztalatai szerint a hosszú és rövid távú bérleti ajánlatok is igen népszerűek, de az egynapos – a szakzsargonban ultrarövid bérletnek nevezett – formátum is számos partnert vonz. Ügyfeleik fuvarosok, kereskedő-, gyártó- és futárcégek, illetve az ultrarövid távos konstrukció miatt már a magánszemélyek is felfedezték maguknak a céget.

„Nyerges vontatókra, félpótkocsikra általában néhány hónaptól három évig terjedő szerződéseket szoktunk kötni, itt a nagy célcsoportot a fuvarosok jelentik, akik projektalapon, jellemzően egy-három évre visznek el járműveket. például egy hűtős szerelvényt. Velünk ellentétben egy lízingcég nem teheti meg, hogy ennyi idő után, vagy akár futamidőn belül kicserélje a járművet egy másikra, ha a fuvaros feladata lényegesen megváltozik, például a korábbi hűtős szerelvényre szerződött munka helyett már TV-ket kell szállítani.

Mi egy ilyen változáshoz rugalmasan tudunk hozzáállni, ezzel is támogatva a fuvarospartnerünk működését. Napjainkban egyre több a fuvarozó cég, és köztük is a speciális szolgáltatásokat nyújtó vállalkozások: tipikusan az internetes kereskedelmet kiszolgáló csomagszállítók is a nagy felhasználóink közé tartoznak, ők főleg a 3,5 tonna össztömegű furgonokat, kisteherautókat keresik” – mondta el a Portfolio-nak a Viarent Kft.-t alapító, és a tehergépjárművek piacán is meghatározó Delta-Truck Kft. ügyvezetője, Stefkó Péter. Hozzátette: a lakossági üzletág tavalyi elindítása óta nő a kisteherautót bérlő magánszemélyek száma is, akik jellemzően költözéshez, nagyobb bútorok szállításához választják ezt a szolgáltatást.

A SZAKEMBER SZERINT A KORONAVÍRUS-VÁLSÁG MIATTI GAZDASÁGI BIZONYTALANSÁGBAN A PIACI SZEREPLŐK TÖBBSÉGE IGYEKSZIK MINDEN BERUHÁZÁST ELNAPOLNI, DE AZ ÁRUT AKKOR IS EL KEL VINNI A-BÓL B-BE.

Stefkó Péter úgy látja, hogy a vállalkozásoknak a gyors növekedéshez praktikus megoldás a bérlet. Így nem kell hosszú távon elköteleződniük, például ötéves lízingszerződést kötniük a lízingcégekkel. Sőt, néhol olyan mértékű a növekedés, hogy nincs is idejük a vevőknek elmenni a kereskedésbe tárgyalni, lízingszerződést kötni, azonnal szükségük van a járművekre, így helyette a leggyorsabb megoldást választják, a bérletet.

A fuvarfeladatnak megfelelő, rövid vagy hosszú távú bérleti konstrukciók továbbra is jól működnek a magyar piacon. Egy ilyen megállapodás kevesebb költséggel jár a bérlő számára, akár munkaerőt is megspórolhat, hiszen nem kell fenntartania egy járműügyintézői, használtjármű-értékesítői, vagy esetleg egy flottakoordinátori pozíciót, hiszen a szolgáltató ezeknek a feladatköröknek nagy részét ellátja.

 

Miben más a bérlet, mint a lízing?

A Magyarországon és Európában is elterjedt operatív lízinggel szemben a Viarent klasszikus bérletet kínál, amit nagyon lesarkítva ahhoz lehet hasonlítani, mint amikor külföldön a reptéren bérlünk egy személyautót. „Komplett szolgáltatással együtt adjuk át a járművet, a bérleti díjban benne van az autó fenntartása, javítása, biztosítása, adója, gumikopásának fedezete is. A felhasználó részére a szolgáltatás pontosan kiszámíthatóvá válik.” – mondta Stefkó Péter.

 

Címlapkép és fotók: Stiller Ákos

Forrás: portfolio.hu