Az AsstrA a Nettó Nulla Logisztika felé veszi az iránytű

Az AsstrA a Nettó Nulla Logisztika felé veszi az iránytű

Az AsstrA a Nettó Nulla Logisztika felé veszi az irányt

A Transport Intelligence Global Freight Forwarding 2022 jelentés azt mutatja, hogy 2021-ben a globális szállítmányozási piac ismét meghaladta a világjárvány előtti szintet. Az eredmények szerint a globális szállítmányozási piac 2021-ben 11,2%-kal nőtt, és az előrejelzések szerint 2022-ben 5,7%-kal nő. A piaci szereplőknek határozott lépéseket kell tenniük annak érdekében, hogy az ágazat továbbra is növekedni tudjon összhangban az EU kötelező érvényű célkitűzése, a klímasemlegesség 2050-ig történő elérésével, valamint a brit kormány „Nettó Nulla Stratégiájával”.

A fuvarozó és logisztikai cégek alacsony károsanyag-kibocsátású szállítási megoldások bevezetésén fáradoznak már évek óta, megelőzve a hivatalos szabályozások bevezetését. A befektetők és más érdekelt felek arra szólítják fel ezeket a vállalatokat, hogy vállalják a felelősséget az üvegházhatású gázok túlzottan magas kibocsátásáért. Egyre több nagyvállalat választ elsősorban vagy akár kizárólagosan olyan logisztikai partnert, amely ökominősítéssel, vagy környezetbarát raktárakkal rendelkezik.

„Az olyan vállalatok számára, mint az AsstrA, az ilyen kezdeményezések jelenleg nem csak a környezetvédelemről, hanem a gazdaságosságról is szólnak. Az energiaköltségek közelmúltban tapasztalt megemelkedése, a nyersanyaghiány és az orosz gáztól való diverzifikáció iránti vágy a raktárak és a logisztikai folyamatok tervezésével összefüggésben növelte az érdeklődést a környezetvédelmi megoldások iránt. Az ilyen megoldások idővel történő bevezetése a nagyobb kereskedelmi volument és az üzleti tevékenység növekedését támogatja. A folyamatoptimalizálás segíti a fuvarozó és logisztikai vállalatokat abban, hogy kezelni tudják a keresletet, illetve hatékonyan tudjanak alkalmazkodni a gyors változásokhoz és fejlődéshez. Ezért indítottuk útjára ESG-stratégiánkat (Environmental, Social and Corporate Governance, azaz környezetvédelmi, társadalmi és vállalatirányítás), hogy az az AsstrA fenntartható fejlődésének keretrendszerét kijelölje” – mondja Dmitri Krolov, az AsstrA-Associated Traffic AG fenntartható fejlődésért felelős menedzsere.

„A kibocsátás csökkentését célzó, várható jogszabályok fényében a logisztikai ágazatra sok munka vár még. Az Egyesült Királyság kormányának feltételezései szerint az új cél megköveteli, hogy 2050-re az üvegházhatású gázok kibocsátása nettó nullára csökkenjen. Ha ez valóban megtörténik, a logisztikai ágazatnak jelentős intézkedéseket kell tennie a környezetre napjainkban gyakorolt ​​negatív hatásainak csökkentésére. Nem feltétlenül az jelenti az egyetlen megoldást erre, ha a fuvarozó társaságokra további korlátozásokat vetnek ki. A belső irányítási kezdeményezések jelentik a siker kulcsát” – mondja Anna Smirnova, az AsstrA Industrial Project Logistics brit részlegének vezetője.

Az ellátási láncok állnak a fő fókuszban. Ezek ugyanis a vállalatok CO2-kibocsátásának és működési költségeinek jelentős részét teszik ki, és nagyon érzékenyek az éghajlatváltozás kockázataira, például a természeti katasztrófákra és az emelkedő hőmérsékletekre. A több ágazatban tevékenykedő vállalkozások logisztikai szolgáltatójuk kiválasztásakor újragondolják valamennyi értékelési kritériumukat, a szállítási módtól a raktározási képességekig.

„Az AsstrA fenntartható fejlődéssel kapcsolatos megközelítése három pilléren nyugszik: fenntartható üzleti növekedés, társadalmi fejlődés és felelősségvállalás, valamint környezetvédelem. A vállalat nyomon követi CO2-kibocsátását, és tervei vannak a környezetre gyakorolt ​​negatív hatásának minimalizálására. Célunk, hogy 2025-re 25%-kal, 2030-ra pedig 50%-kal csökkentsük CO2-lábnyomunkat” – teszi hozzá Dmitri Krolov.

Forrás: Asstra közleménye

Adjon visszajelzést!