Új korszak a logisztikában?

Digitális platformot hoztak létre, amely megkönnyíti a raklapok cseréjét

 

A Fraunhofer IML (Anyagmozás és Logisztikai) Intézet csapata egy platformot indított el egy alkalmazással együtt rakományhordozók kezelésére felhőalapon, amely mesterséges intelligencia felhasználásával működik. A megoldás célja a raklapok cseréjének digitális formában való rögzítése, és a csere mindkét résztvevőjének rendelkezésre bocsájtva az adatokat, felajánlva az automatikus elszámolást az ügylet két fele között.

A Fraunhofer Intézet tudósai az Európai Raklap Társasággal (EPAL) együtt kidolgoztak egy platformot az Enterprise Lab projekt keretein belül. Nemrégiben a platformhoz egy nyílt forráskódú komponenst is hozzáadtak, az úgynevezett „e-pallet slip”-et, a Silion Valley Economy (Szilícium-Völgyi Gazdaság) projektből.

„A nyílt forráskódú komponens alkalmazása nagy lépés előre mind a mi cégünk, mind a platformunk számára. A digitális raklapdokumentum integrálása lehetővé teszi hónapok munkájának a megtakarítását és egyúttal tervet biztosít a nyílt forráskódú programok iparban való használatára” – magyarázza Philipp Wrycza a spin-off csapat stratégiai és értékesítési felelőse.

 

Mesterséges intelligencia és raklapcsere

Egy ilyen megoldás piaci potenciálja meglehetősen nagynak tűnik. A Fraunhofer Anyagmozgási és Logisztikai Intézete szerint csak Európában kb. 600 millió euró raklap, 135 millió kis rakományt szállító gépjármű (KLT), 600 millió gyümölcsös és zöldséges rekesz, 700 millió kenyeres és húsos láda van forgalomban. Ezek követése, foglalása és a készletkezelés főleg analóg módon, vagy speciális rendszerek segítségével történnek, amelyeket integrálni kell a cég számítástechnikai rendszerével.

Hatékony megoldást jelenthetne a Fraunhofer Intézet alapítói, Jan Möller, Philipp Wrycza, Patrik Elfert és Michael Koscharnyj által létrehozott alkalmazás. Ennek a célja digitálisan rögzíteni a csere folyamatát, elérhetővé tenni azt a két fél számára, és teljesen automatikusan elszámolni a cserét – a jogszabályi előírások betartásával.

Különösen a kis- és közepes cégek járnának jól az új alkalmazással, mivel a dolgozóik azonosíthatják, követhetik, cserélhetik és kezelhetik valamennyi lehetséges rakományhordozót. Az MI-algoritmusok a kép felismerésének köszönhetően rögzítik a rakományhordozók azonosítóit, meghatározzák típusukat és mennyiségüket egy fénykép alapján. A raklap digitális dokumentuma lehetővé teszi cégek közötti hálózat létrehozását, valamint a különböző partnerek integrálását. Például, ha két cég összehasonlítja a raklapállományát az alkalmazás segítségével, a rendszer a jövőben automatikusan ellenőrzi, hogy lehetséges-e egy előnyösebb csereeljárás. Például úgy, hogy bevonja az alkalmazás más felhasználóit, ami segít elkerülni az üresjáratokat.

 

A német kormány ad rá pénzt

„A folyamatok és az ellátási láncok teljes digitalizációja a mesterséges intelligencia segítségével új korszakot nyit a logisztikában” – emeli ki prof. Michael Hompel, a Fraunhofer IML ügyvezető igazgatója.

“Ez egy fontos lépés, amely megmutatja, hogy milyen gyorsan lehet új üzleti modelleket bevezetni a szilícium-völgyi gazdaságban a nyílt forráskódú programokra támaszkodva” – teszi hozzá.

A projekt 25 millió euró támogatást kapott három évre a német Szövetségi Közlekedési és Digitális Infrastruktúráért Felelős Minisztériumtól (BMVI). A Fraunhofer IML-n kívül a projekt partnerei még a Fraunhofer ISST Programozási és Rendszertechnológiai Intézete és a Dortmundi Műszaki Egyetem.

(trans.info)