Kötelező a Covid-bizonyítvány Németországban november 24-től: a rakodási helyeken is

Kötelező a Covid-bizonyítvány Németországban november 24-től: a rakodási helyeken is

A koronavírus-fertőzések számának növekedése miatt a német kormány további lépéseket tett a vírus terjedésének csökkentése érdekében. Az egyik ilyen intézkedés az, hogy a munkahelyekre csak COVID-19 bizonyítvánnyal vagy negatív teszteredménnyel lehet belépni holnaptól. Ez a döntés a tehergépjárművek vezetőire is vonatkozik, akiknek a rakodóhelyeken is igazolniuk kell, hogy COVID-mentesek.

A németországi fertőzések száma meredeken emelkedett – főként a rendkívül fertőző Delta-változat miatt, valamint azért, mert a munkaképes lakosság körében még mindig nem megfelelő a beoltottság – magyarázza a német Munkaügyi és Szociális Minisztérium.

 

Ezért a német kormány bevezette az úgynevezett 3G szabályokat (a német „geimpft, genesen, getestet” szavak rövidítése, jelentése „oltott, gyógyult, tesztelt”). A dolgozók csak akkor léphetnek be az irodába, gyárba vagy más munkahelyre, ha megkapták a Covid-19 elleni védőoltást, felgyógyultak a betegségből, vagy negatív covid-tesztet tudnak bemutatni.

 

A munkáltatóknak ezt naponta ellenőrizniük és dokumentálniuk kell .

 

A szabálysértések akár 25 000 eurós pénzbírsággal is járhatnak .

 

A szabály holnaptól, november 24-től lép életbe , és 2022. március 19-ig hatályos.

 

A „Die Welt” című újság szerint a PCR, az antigéntesztek vagy például a „felügyelet mellett” végzett otthoni tesztek (például a munkáltató által az elmúlt 24 órában tanúsított) eredményeit elfogadják. A drogériákban vásárolt és felügyelet nélkül végzett teszteket azonban nem fogadhatják el.

 

A fuvarozási ágazatnak rengeteg aggálya van

A német logisztikai ágazatot aggasztják az új szabályozás súlyos következményei. A covid-bizonyítvány követelménye azokra a teherautó-vezetőkre is vonatkozik, akik különböző be- és kirakodási helyekre hajtanak be Németországban.

 

„A közlekedési szektorban ez a szabályozás megbénítja az ellátási láncokat” – mondta Florian Eck, a Német Közlekedési Fórum ügyvezető igazgatója a Handelsblatt című német lapnak.

 

A helyzet még bonyolultabbá válik, ha határokon átnyúló szállításról van szó.

 

„A személyzetet gyakran az EU általn nem jóváhagyott vakcinákkal oltják be, és nem tudnak tesztelni a szállítás előtt . Ezért a cég telephelyére nem lehet bemenni, a szállítmányt le kell állítani” – teszi hozzá Eck.

 

Eck rámutat, hogy 2020 márciusa óta a cégek a teherautó-sofőrök számára kijelölt területeket építenek, és fejlesztik higiéniai normáikat. Ezért a szállításban dolgozókat mentesíteni kell a vizsgálatok alól, amíg a munkahelyen csak ideiglenesen tartózkodnak, és minden higiéniai és védelmi intézkedést betartanak.

 

A kijelölt területek között szerepelnek többek között a külső szállító személyzet számára kialakított külön WC-k.

 

„Ha nincs kivétel [a közlekedési ágazat 3G szabálya alól], akkor a forgalmi dugók ezúttal nem a határokon fognak kialakulni, hanem a városközpontokban és a logisztikai központok kapujában ” – figyelmeztet Eck.

 

A BGL (Federal Association for Freight Transport, Logistics and Waste Management) osztja ezt a kritikát.

„Mindent meg kell tenni a zökkenőmentes logisztika érdekében” – mondta Dirk Engelhardt, a BGL vezérigazgatója a Handelsblattnak.

 

Forrás: trans.info

Adjon visszajelzést!