ONLINE PIACI KÖRKÉP 2022
2016 volt az első olyan év az MRSZ mérése szerint, amikor a magyar reklámtortában az online felületekre irányuló médiaköltésekmeghaladták a televíziós médiaköltéseket. Az online térnyerés pedig nem csak a televíziós, hanem a nyomtatott reklámköltségeket is befolyásolja. A tendencia nem csak hogy folytatódik, de egyre inkább erősödik. Hogyan érjük el az ügyfeleinket 2022-ben, mire számítsunk a változó környezeti hatások mellett?
2022 a digitalizáció éve, hiszen a koronavírus hatására a fejlett országokban működő cégek mintegy 97%-a növelte a digitális kapacitásait, tőkét és erőforrást fektetve a jövő iparágába.
Az e-kereskedelem éves volumene az utóbbi 5 évben közel megháromszorozódott, számos újkeletű logisztikai megoldás segíti az iparági növekedés folyamatosságát. Ilyen például a dropshipping is, amely képes innovatívan kiszolgálni a felgyorsult fogyasztói igényeket. Az automatizmusok és az AI (mesterséges intelligencia) algoritmusok olyan új korszakot hoznak el, amely azon túl, hogy vállalati oldalról képes lesz hatékonyabbá tenni a folyamatokat, mind a céges, mind a felhasználói oldalon fokozhatják a szolgáltatásokhoz kapcsolódó elégedettség növekedését.
A digitális technológia fejlődése és a felhasználói szokások változása kapcsán 2022-ben a vállalkozások már nem csak konkrét üzletmenetben felmerülő problémák kapcsán választanak digitális megoldásokat, hanem cégerük, ismertségük és márkájuk bemutatása kapcsán is online felületre lépnek, ezzel lépést tartva a kor technológia vezérelte fejlődésével.
A számítógépfelhasználók száma évente mintegy 6%-al bővül, egyre több olyan korosztály és fejlődő társadalom fér hozzá a digitalizáció nyújtotta lehetőségekhez, aki számára ez 10-20 éve még elképzelhetetlennek tűnt.
Magyarországon 2021-es becslés alapján közel 7,2 millió online elérhető felhasználó van, akik hirdetéssekkel való célzása minden más platformnál olcsóbb, pontosabb és hatékonyabb. A piac elképesztően gyors bővülése magával vonzva a befektetők és a hirdetni kívánó cégek tömegét is, így érdemes minél előbb, akár a jelenlegi koronavírus utáni konszolidációs szakaszban fejleszteni az online platformokat és hirdetések révén új csatornákon elérni a potenciális célcsoportokat.
Az MLBKT partnere az online hirdetésekben a Clickers Marketing. A vállalkozás komplex online hirdetési és megjelenési megoldást nyújt online kereskedő vagy online kommunikálni kívánó logisztikia, ellátási lánc területén tevékenykedő partnerei számára is. A Clickers lehetőséget biztosít a vállalkozásoknak, hogy a számukra releváns kereséseknél a Google találati lista élére kerüljenek, felhasználókat, ügyfeleket és vásárlókat érjenek el Facebookon és más közösségi média felületeken. A cég transzparens adat alapú marketinggel dolgozik, így az elért eredményekről rendszeresen egyeztet partnereivel. A Clickers az MLBKT tagjai, partnerei és követőine díjmentesen vállalja az online jelenlét fejlesztéséhez szükséges árajánlat kidolgozását.
A bejegyzésben szereplő adatok a statista és az eurostat adataira támaszkodnak./
Clickers Marketing elérhetőség: hello@clickers.hu